Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
producten moeten niet 'te gezond' smaken
Uitbreiding gezonde fastfoodketens
Gezonde fastfoodrestaurants focussen zich op consumenten, die vers, goedkoop en snel willen eten. Wat ook belangrijk is voor de ketens, is dat het voedsel niet ''te gezond' smaakt. De ketens hebben het lastig gehad in het verleden, maar winnen nu steeds meer aan populariteit dankzij beroemde chef-koks en de populariteit van producten die direct van de teler komen.
Steeds meer Amerikanen kiezen voor voedingsmiddelen omwille van de gezondheidsvoordelen, bijvoorbeeld door de aanwezigheid van antioxidanten, polyfenolen en omega-3 vetzuren. Volgens analisten is dat belangrijker dan welke bestanddelen er niet aanwezig zijn, zoals vet, natrium en koolhydraten. Er wordt omgeschakeld van een dieet waarbij bepaalde ingrediƫnten worden vermeden naar een dieet waar juist bepaalde voedingsstoffen worden toegevoegd. De ketens spelen in op deze trend.
Ze zijn wel voorzichtig met het voedsel bestempelen als veganistisch of vegetarisch. Dit kan namelijk klanten vervreemden. Veggie Grill heeft 28 restaurants aan de West Coast. De belangrijkste groei komt door de typische vleesetende consument en de flexitarian (semi-vegetariƫrs) die op zoek zijn naar onbewerkte groenten en granen.