Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitsland: plannen voor opvijzelen aardappelimago

In maart 2015 was de groep deelnemers van het Kartoffel-Marketing Gesellschaft mbH (KMG) compleet. Dit was na de oprichting in 2014 het startschot om volledig aan de slag te gaan. Naast de oprichtende organisaties neemt de Duitse aardappelhandelsfederatie Deutschen Kartoffelhandelsverband e. V. (DKHV) met de Landvolk Niedersachsen e. V. plaats in de raad als afgevaardigde voor andere telersverenigingen en de Bundesverenigung Erzeugergemeinschaften Kartoffeln e. V. Met elkaar vormen zij de KMG.

KMG managing director Dietel Tepel prees het gezamenlijke optrekken als een voorwaarde voor het succes van de nieuwe organisatie. "Het doel van de KMG is de verhoging van de sales en het opvijzelen van het publieke imago van aardappelen in Duitsland. Door georganiseerde en doelgerichte actie van alle betrokkenen was de aardappeleconomie succesvol in het creëren van een breed platform voor communicatie en advertising voor de hogere waardering van de aardappel."


Leden van de marketingadviesrad van Kartoffel-Marketing GmbH op de gelegenheid van de vaste commissie vergadering op 16 maart 2015.

Het centrale orgaan van de KMG is de marketingadviesraad. Deze raad bepaalt de strategische oriëntatie en stelt doelen vast voor het bereiken van het gewenste imago van de aardappel. De leden van de marketingadviesraad representeren de leveringsketen van aardappel: telers, verkopers, verpakkers en processors dragen bij met hun competenties.

Voor deze bijeenkomst spraken de volgende leden van de vaste commissie van marketingadviesraad: Peter Schmitt (Pfälzische Früh-, Speise- und Veredlungskartoffel-Erzeugergemeinschaft ), Werner Bosse (Landvolk Niedersachsen, Landesbauernverband) en voorzitter Martin Roffhack (RV Bank Rhein-Haardt , Zentrallager Beindersheim).

Roffhack benadrukte het belang van het toepassen van de vele initiatieven die voortkomen uit het framework van de campagne "Die Kartoffel, Voll Lecker (De aardappel, vol smaak)". "Dankzij de bijdragen van de Landwirtschaftlichen Rentenbank en Land Nordrhein-Westfalen heeft de DKHV al vele succesvolle campagnes neergezet voor het imago van de aardappel. De nieuwe strategieën en metingen komen voort uit jaren van ervaring en expertise van de leden."

De marketingadviesraad pleit voor strategische maatregelen ter bevordering van het imago van de aardappel als een binnenlands product dat lekker, veelzijdig, gezond en betrouwbaar is.

Contact:
Dieter Tepel
Kartoffel Marketing GmbH
Schumanstr. 5, 10117 Berlin
Tel. +49 (0)30 664068-51
info@dkhv.org
www.dkhv.org

Publicatiedatum: