Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
SPAR breidt 'University'-concept uit

Britse retailomzet groeit

Canadese retailers vieren de exit van Target allerminst, maar na vier jaar van moordende concurrentie is een beetje 'ademruimte' wel op zijn plaats, zo meldt thestar.com. "De exit van een van de grote spelers - het is goed nieuws voor de sector die om elke vierkante meter vecht," stelde de CEO van Metro Inc op de jaarlijkse CIBC retail-conferentie, afgelopen donderdag.

VS: Consumenten willen naadloze overgang online-offline shopping
Retailers moeten, volgens een studie van een management consulting firma, online- en offlineshopping naadloos op elkaar laten aansluiten, zo meldt supermarketnews.com. De respondenten werden gevraagd op welk gebied van het shoppen de meeste behoefte aan een upgrade is, online of offline? 39% van de respondenten kozen de fysieke, offline winkel, terwijl 32% stelde dat online en mobiele kanalen op een geïntegreerde manier verbeterd moeten worden. Uit de enquête bleek ook dat retailers, die niet de juiste onlinetools beschikbaar stellen voor de consument risico lopen op omzetverlies in de fysieke winkel.

VS: Smart & Final breidt producten en verse levensmiddelen uit
Smart & Final breidt haar producten en verse levensmiddelcategorieën uit, met name in de "Smart & Final Extra!" winkels, zo meldt seekingalpha.com. Momenteel omvat de opbrengst 40% van het totale aanbod in de "Extra!" winkels, maar het management verwacht 70% te bereiken tegen het einde van 2015. Daarnaast wil de retailer ook meer organische en biologische producten aanbieden met inbegrip van granen en ingeblikte groenten.

Walmart eert C.H. Robinson met allereerste 3PL-award
Walmart Stores eert Robinson met de allereerste 3rd Party Logistical (3PL) Carrier of the Year award 2014 voor bijdragen aan de uitstekende service, effectieve communicatie en voor het aandragen van oplossingen en innovaties in een veranderende sector, aldus businesswire.com.

Walmart is de grootste 'single'-werkgever in 20 Amerikaanse staten
Uit een nieuwe analyse van de beste werkgevers van Amerika door de financiële nieuws website 24/7 Wall St. blijkt dat Walmart de grootste 'single'-werkgever is in 20 van de 50 Amerikaanse staten, zo meldt aol.com.

Dairy Farm neemt supermarktketen over
Dairy Farm neemt de retailer San Miu (15 winkels) over. Dit zal leiden tot groeimogelijkheden in het huidige territorium, meldt IGD Retail Analyse.

CEO van Tesco Polska treedt af 
Ryszard Tomaszewski vertrekt na negen jaar als topman bij Tesco Polska. Tomaszewski werkte in totaal 20 jaar voor de retailer, zo meldt wbj.pl.

Tesco en Asda het meest zichtbaar in het Verenigd Koninkrijk
Realwire.com meldt dat een nieuwe studie naar de websites van de toonaangevende Britse retailers concludeert dat de content op Tesco.com en Asda.com het meest wordt gedeeld of 'gepinned' op Pinterest.com. De studie werd uitgevoerd door Searchmetrics. De twee retailers werden gevolgd door Waitrose (3), Sainsbury's (4), Co-operative Food (5), Aldi (6), Morrisons (7), Lidl (8) en Iceland (9).

MAF investeert meer dan 500 miljoen euro in Egypte
Majid Al Futtaim, gelokaliseerd in VAE, investeert 540 miljoen euro in de Egyptische markt om zijn expansie voort te zetten, zo meldt IGD Retail Aanalysis. Deze investering komt bovenop de 2,2 miljard euro, die onderdeel is van het vijfjarige investeringsplan voor Egypte.

MAF opent eerste hypermarkt in Armenië
Majid Al Futtaim, gelokaliseerd in VAE, opent haar eerste winkel in Armenië, zo meldt IGD Retail Analyse. Armenië is waarschijnlijk de eerste van een aantal landen waar de retailer de markt in 2015 gaat betreden, Kenia is de volgende.

CEO Metcash vertrekt
De CEO van Metcash Supermarkten, Fergus Collins, vertrekt per direct. Er is nog geen vervanger benoemd. De CEO van Metcash Groothandel zal de verantwoordelijkheid op zich nemen, zo rapporteert theage.com.au.

LuLu breidt uit in Saoedi-Arabië
Lulu heeft volgens IGD Retail Analyse een hypermarkt geopend in Jubail, de oostelijke provincie van Saoedi-Arabië. LuLu's managing director stelde dat de retailer in de komende 22 maanden nog zeven hypermarkten in Saoedi-Arabië gaat openen.

Nederlandse SPAR breidt 'University'-concept uit
SPAR University opent haar vijfde winkel. Het concept van de retailer dat zich richt op studenten door de opening van winkels op universitaire campussen is een succes, zo meldt IGD Retail Analyse. De expansie op nieuwe locaties - zoals universiteiten, treinstations en andere locaties met hoge bezoekersaantallen - wordt steeds belangrijker voor retailers in Nederland, mede omdat er minder locaties beschikbaar zijn.

Niet te laat voor Dunnes Stores om staking te voorkomen
De minister van Werkgelegenheid, Ged Nash, stelt dat het voor Dunnes Stores nog niet te laat is om de staking van aankomende week te voorkomen, zo meldt breakingnews.ie. De werknemers zijn niet tevreden over de nuluren- en tijdelijke contracten. Minister Nash stelde dat het geschil nog steeds opgelost kan worden.

Brits retailverkoop groeit
De retailverkoop steeg volgens gegevens van het Office for National Statistics tussen januari en februari in een sneller tempo van 0,7%; een stijging van 0,1%. De 'food' retailverkoop steeg met 0,2% en de retailverkoop van non-food steeg 0,9% in februari, aldus rttnews.com.

Carrefour start wervingscampagne
Carrefour is met een grootschalige wervingscampagne gestart om jong personeel aan te trekken, zo meldt esmmagazine.com. De retailer wil gedurende 2015 20.000 nieuwe medewerkers onder de leeftijd van 26 jaar aannemen. Dit representeert 50% van de totale werving in 2015.

Amerikaanse Tops Friendly Markets retailer van het jaar
Tops Friendly Markets, een toonaangevende full-service retailer in de staat New York, het noorden van Pennsylvania en West-Vermont, is door de publicist Grocery Headquarters bekroondmet de 'Independent Retailer of the Year'-onderscheiding , zo meldt wnypapers.com. Tops wordt bekroond op basis van de positie van de retailer in de markt als een toonaangevende full-service supermarkt, zijn uitstekende loyaliteit, de groei van het marktaandeel, de omzet en een sterk, lokaal managementteam.

Zambia: De inflatie daalt in maart tot 7,2%
De inflatie in Zambia is van 7,4% gedaald in februari naar 7,2% in maart 2015, meldt lusakatimes.com. Voedsel en non-alcoholische dranken zijn goed voor 3,7%, terwijl de non-food producten 3,5% noteerden.

Publicatiedatum: