Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Metro richt zich op vers- en biologisch voedsel

Tesco introduceert nieuw concept food-to-go

Tesco introduceert nieuw concept food-to-go
Tesco heeft een nieuw concept toegevoegd aan haar food-to-go ventures met de opening van de 'Farm' in Londen, meldt IGD Retail Analyse. Het credo luidt: "food we love from farms we trust". Tesco wil aan de consument in het VK een verhaal vertellen dat is gericht op producten die met zorg worden geproduceerd en bereid.

Tesco Ierland benoemt nieuwe topman
Phil J Clarke, een 40-jarige veteraan van Tesco, die minder dan twee jaar geleden werd benoemd tot CEO van Tesco Ierland, verlaat de retailer, zo meldt irishtimes.com. Hij zal volgende maand worden vervangen door Andrew Yaxley, momenteel CEO van Tesco Londen.

Tesco bekritiseerd door artsen
Tesco is bekritiseerd door artsen en diëtisten nadat bleek dat haar "snoepvrije" gangpaden - ontworpen om te voorkomen dat ouders snoep en chocolade kopen voor hun zeurende kinderen - chips bevatten, zo meldt independent.co.uk. Arts Ben Goldacre: "Er is maar één verklaring. Iemand in Tescos is de joker."

Canada: Metro richt zich op vers- en biologisch voedsel
De nieuwste supermarkt van Metro Inc., een prototype in Toronto, besteedt 60% van haar ruimte aan vers voedsel, inclusief kant-en-klaar gerechten. Dit in vergelijking met de 40% in de reguliere Metro-winkels, zo meldt theglobeandmail. "Vers voedsel is belangrijk, omdat het 20% hogere brutomarges genereert dan verpakte producten," aldus een vertegenwoordiger. Metro besteedt in 2015 273 miljoen euro om veel van de conventionele winkels te upgraden. Dat is meer dan de 227 miljoen euro van vorig jaar, toen de investeringen waren gericht op de verbetering van 'Food Basics'-verkooppunten.

Rusland Lenta begroot 205 miljoen euro voor winkelopeningen
De begroting van de hypermarktketen Lenta is verhoogd tot 205 miljoen euro als gevolg van een aandelenverkoop. Russische consumenten zijn volgens beleggers op zoek naar goedkopere producten, zo meldt Reuters. Lenta stelde dat de nieuwe fondsen meer winkelopeningen moeten financieren.

H-E-B koopt areaal in Texas H-E-B koopt tijdens de bouw van winkels in Houston en San Antonio ongmerkt areaal in Noord-Texas. De San Antonio-gebaseerde retailer heeft minstens een dozijn aan locaties in de regio gekocht. Een 'full-blown'-uitbreiding in het noorden van Texas lijkt een logische stap voor iedereen, maar de retailer neemt geen overhaaste beslissingen, aldus dallasnews.com.

Studie: H-E-B meest vertrouwde retailer in de VS
Op basis van een studie van 10.000 Amerikaanse consumenten neemt H-E-B de eerste plaats in op de Temkin Trust Ratings van 2015. De studie onderzocht het consumentenvertrouwen van 293 bedrijven in 20 sectoren, meldt cnbc.com. De retailer Publix staat op de zesde plaats.

New Delhi bij top retail-hotspots
New Delhi heeft de achtste plaats in de top van retail-hotspots van Asia Pacific behouden, meldt warc.com. Global Property Consultancy CBRE onderzocht hoeveel nieuwe retailers er in 2014 toetraden tot de markt in New Delhi: 19 wereldwijde retailers. De markt van Tokio trok echter het hoogste aantal nieuwe retailers (63), gevolgd door Singapore. Over het algemeen zag de regio een stijging van 23% ten opzichte van 2013. De Amerikaanse retailers groeiden met bijna een kwart (24%) van het totaal. Britse en Italiaanse retailers waren goed voor 11% en Franse retailers voor 10,5%.

Walmart India breidt online groothandel uit
Walmart India breidt vandaag het bereik van zijn onlineplatform voor groothandel uit naar leden en consumenten in Jammu, de tiende stad waar de e-commerce-faciliteit voor haar handelspartners wordt geïntroduceerd, meldt indiatimes.com.
 

Woolworths Australië blijft het meest waardevolle merk
Woolworths Limited is erin geslaagd om zijn status als Australisch meest waardevolle merk te behouden, ondanks een aanzienlijke daling van de waarde in de loop van het jaar, meldt fool.com.au. Volgens een rapport van Brand Finance heeft Woolworths een waarde van 9,1 miljard euro, een daling van 10% ten opzichte van de 11 miljard euro van vorig jaar.

Carrefour presenteert nieuwe digitale oplossing
Carrefour België presenteerde onlangs de Connected Kitchen device die gebruikers in staat stelt om producten te scannen en toe te voegen aan een boodschappenlijstje. De device reageert ook op gesproken commando's en herkent de producten van concurrenten. Andere retailers - Waitrose en Auchan - maken al gebruik van dergelijke devices om hun online shoppers te helpen, zo meldt IGD Retail Analyse. In Roemenië wilt Carrefour het onlineplatform in het midden van 2015 een impuls geven.

Carrefour Brazilië lanceert Instituto!
Carrefour Brazilië introduceert Instituto!. Deze non-profit, filantropische tak van de Carrefour stelt als doel om de diversiteit te bevorderen en sociale ongelijkheid in Brazilië te verminderen, aldus esmmagazine.com.

Bestway kondigt 'The Great Rebate' aan
Bestway heeft een promotiecampagne aangekondigd voor de lente en zomer van 2015, meldt IGD Retail Analyse. 'The Great Rebate' heeft als doel om de verkoop van bestsellers door zelfstandige retailers te stimuleren met lopende programma's van promoties over een periode van zes maanden.

Portugezen kiezen voor hypermarkt
Op zoek naar lagere prijzen kiezen ongeveer 70% van de Portugese consumenten voor hypermarkten. Dit blijkt uit een onderzoek van de Portugese Vereniging voor Consumentenbescherming (DECO). Prijs is veruit de grootste factor die de keuze voor een retailer of vestiging beïnvloedt (80% van de gevallen), gevolgd door de nabijheid en variëteit, aldus esmmagazine.com.

Retailer Spar Slovenija goede omzet
Retailer Spar Slovenija genereerde een omzet van 729,6 miljoen euro in 2014: ten opzichte van van 727,3 miljoen euro in 2013 (english.sta.si). "2014 was een goed jaar voor ons", concludeerde general manager Igor Mervič afgelopen woensdag.

Denemarken: Retailer Irma meest duurzaam
De supermarktketen Irma is, op basis van de Duurzame Brand Index 2015, uitgeroepen tot het meest duurzame merk in Denemarken, meldt cphpost.dk. "De redenen zijn de scherpe focus van de keten op biologische voedingsproducten en een doelstelling om voor 50 procent biologisch te zijn in tien jaar," aldus de CEO.

VK: Clipper stemt in met tienjarige John Lewis-deal
Clipper heeft ingestemd met The John Lewis Partnership, voorzien van "een reeks van retail ondersteunende diensten" zoals een nieuw distributiecentrum onder een tienjarige overeenkomst, zo stelt insidermedia.com. Het nieuwe centrum in de Milton Keynes zal zorgen voor meer dan 300.000 vierkante meter aan capaciteit.

Publicatiedatum: