Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Alex van Ieperen, Direct Fruit Services:

"We betrekken telers en retailers in proces van snoei tot schap"

Tholen - Direct Fruit Services is opgericht in augustus 2012 en is gespecialiseerd in het vermarkten van appelen en peren. "In de opstartfase waren we sterk georiënteerd op retailers in de UK en Scandinavische markt. Deze markten bedienen we tot op de dag van vandaag nog steeds en we breiden ons afzetgebied iedere dag nóg verder uit. In China, Centraal-Europa (Hongarije, Tsjechië, Polen enz), Spanje en Frankrijk zijn we tegenwoordig ook te vinden. Ons specialisme zit hem in de eenvoud door te doen waar wij goed in zijn. Namelijk de juiste kwaliteit fruit leveren in de gewenste verpakkingen voor onze klanten", vertelt Alex van Ieperen.



Appelmarkt
"De Europese appelmarkt ondervindt moeilijke tijden. De vraag en het aanbod zijn vanaf de start van het seizoen start uit balans. Door de zeer lage prijzen zijn er in verhouding kwalitatief gezien te veel mindere appelen weggezet voor de langere bewaring. Dit zal een betere prijsvorming niet ten gunste komen. Sinds een paar weken is er wel een redelijke bodem gelegd voor de industrie- en schilmarkt. De normale consumptiemarkt blijft helaas ver achter om een eerlijke prijs aan de teler te kunnen betalen. Van het zuidelijk halfrond zullen er waarschijnlijk minder appelen naar Europa komen wat later extra ruimte kan geven aan het Europees product", verwacht Alex. "Al met al voorzien we moeilijke tijden voor de Nederlandse appelteelt. Binnen Europa zijn we zeker niet het goedkoopst producerende land.
Clubrassen en export buiten Europa is in onze visie de sleutel voor de telers."



Perenmarkt
"De perenmarkt heeft een zeer moeilijke start gemaakt. Prijzen ver onder de productiekosten waren de eerste zes maanden een zeer normaal beeld. Het positieve gevolg van deze veel te lage prijzen en de boycot door Rusland is dat we markten hebben kunnen bereiken met de peren die we normaal niet bedienden. Door de kwaliteit van de Nederlandse en Belgische peren zijn er door deze nieuwe markten herhalingsaankopen gedaan, wat wij voor de toekomst als zeer positief zien. Ook de toegang tot de Chinese markt is een zeer goede ontwikkeling. Wij, als Direct Fruit Services, hebben gedeeltelijk meegedaan aan de export naar deze markt. De peren zijn positief ontvangen, maar het blijft wel hard werken om de Nederlandse Conference peer daar te laten slagen. Er wordt heel positief gereageerd op de smaak. Door de schil en de typische bronskleur is de eerste aanblik van onze Conference peer niet een peer waar de Chinese consument zomaar zijn tanden in zet. Door de Conference peer daar veel te laten proeven, kunnen we deze markt veroveren. Als we top kwaliteit Conference peren blijven versturen naar deze nieuwe markt ligt hier een groot potentieel voor onze peren", vervolgt Alex.



Conference
Direct Fruit Services voorziet een gezonde toekomst voor de Conference peer. "Wanneer Nederland en België top-producten blijven telen en vermarkten zullen wij met dit unieke product binnen en buiten Europa veel consumenten kunnen verblijden. Het is een feit dat de Conference peer het beste in Nederland en België geteeld kan worden, wat ons bij het vermarkten een voorsprong geeft op andere peren in de Europese winkelschappen. Door de nieuwe aanwas van de afgelopen jaren zullen we ons ook sterk moeten blijven maken om de afzet buiten Europa te vinden en of creëren. De opening om naar Brazilië te kunnen exporteren is een zeer welkome aanvulling bij afzet van de Conference peren.



Direct Fruit Services profileert zich als de schakel tussen teler en retailers. "Wij vertalen de wensen van de retailers naar de teler, denk hierbij aan kwaliteit, verpakkingen, omverpakking, maten, promoties enz. Dezelfde route bewandelen we ook andersom door de problematiek van de teler te vertalen naar de retailers. Denk hierbij aan groei-ontwikkelingen, schilkwaliteit en maatvorming. Problematiek die tijdens de teelt voorkomen kan worden enz. Wij proberen bij onze retailers begrip te creëren en samen tot oplossingen te komen. Dit kunnen onder andere nieuwe verpakkingen, andere maten fruit leveren en totaal nieuwe lijnen zijn, wat een meerwaarde voor zowel de teler als retailer brengt. Wij onderhouden een zo kort mogelijk lijn tussen alle partijen en betrekken de telers en de retailers in het gehele proces van de snoei tot aan het winkelschap. Onze visie hierin door kennis te delen geeft betrokkenheid bij alle partijen", besluit Alex. "Door de sterk veranderende markt in hardfruit zijn er veel kansen voor Direct Fruit Services. En wij maken dan ook een gezonde groei door!"



Voor meer informatie:
Direct Fruit Services B.V.
Lichtschip 49
3991 CP Houten
Nederland
Tel: +31(0) 30 303 1400
info@directfruitservices.nl
www.directfruitservices.nl

Direct Fruit Services is ook actief op social media, zoals Tumblr, Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube en Google.