Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

7 procent van de Duitsers heeft online levensmiddelen gekocht

Zeven procent van de Duitsers heeft al eens via internet levensmiddelen gekocht, meldt de Duitse website Proplanta.de. Dit is gebleken uit een representatief onderzoek in opdracht van het Duitse ministerie van Landbouw en Voeding (BMEL). De groep van 40-49 jarigen neemt hierbij het voortouw. Van hen heeft reeds 11 procent ervaring met online levensmiddelen kopen. De 18-29 jarigen hebben het minste ervaring met online levensmiddelen kopen. Van hen heeft slechts 3 procent dit ooit gedaan.

De Duitsers doen hun boodschappen echter vooral in supermarkten: 80 procent van de ondervraagden gaf aan levensmiddelen bijna altijd of vaak in supermarkten te kopen. Discounters worden door 61 procent van de ondervraagden op zijn minst vaak bezocht.


Publicatiedatum: