Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hongarije: Consumptie diepvriesgroenten en -fruit groeit langzaam

De Hongaarse consumptie van diepvriesgroenten en -fruit wordt geschat op 4-5 kilo per persoon per jaar. Dit cijfer blijft langzaam groeien volgens een studie uitgevoerd door onderzoekers aan de Corvinus Universiteit, in Boedapest.

Voor het onderzoek werden 1.000 mensen geïnterviewd. Uit hun kookgewoonten bleek dat twee derde van de respondenten regelmatig diepvriesgroenten en -fruit koopt.

De aanvoer van verse zomergroenten heeft ook een belangrijke invloed op de aankoop van diepvriesproducten. Deze worden vaker gekocht tijdens de wintermaanden.

Uit het onderzoek blijkt ook dat een deel van de respondenten bedenkingen heeft over diepvriesgroenten en fruit. 19% van de kopers is van mening dat de kwaliteit verslechtert door invriezen. 11% denkt dat de producten conserveringsmiddelen bevatten, 6% is bezorgd over residuen van beschermingsmiddelen en 17% vindt dat de smaak kunstmatiger wordt. 

Hongaarse consumenten kopen vooral erwten, suikermaïs en spinazie.

Het Hongaarse bedrijf Fevita is een van de grootste bedrijven, die zich bezig houdt met diepvries- producten en de marketing ervan, zowel in Hongarije als in 20 andere landen. In 2014 maakte het bedrijf 6,8 miljard HUF (22,34 miljoen euro) omzet. Het grootste deel van de inkomsten van het bedrijf komt uit de export in de afgelopen jaren.
Publicatiedatum: