Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw groente- en fruitmerk om overgewicht tegen te gaan

Amerikaanse bedrijven, beroemdheden, atleten en stichtingen proberen tieners en moeders gezonder te laten eten.

Het Amerikaanse Partnership for a Healthier America (PHA) komt met een nieuw groente- en fruitmerk aangekondigd: 'Fruits 'n' Veggies' (ofwel FNV). Door het samenwerkingsverband van bedrijven, beroemdheden, atleten en stichtingen moeten tieners en moeders meer groenten en fruit gaan eten.





Met humor

Marketingtechnieken met humor worden ingezet om gezonde producten te promoten. Amerikaanse consumenten worden 'gewaarschuwd' dat ze een gezonde dosis reclame voor de kiezen krijgen.

Het is de bedoeling dat de 'marketingtactieken die PHA inzet, de concurrentie aangaat met grote iconische merken. De dagen van vingertje wijzen en strenge berichten zijn voorbij', zegt Andrew Nathan van reclamebureau Victors & Spoils.
Het wordt ook wel het Fruits & Veggies marketingmachine genoemd. Digitale uitingen, print- en out-of-home-uitingen, print en sponsoring, promoties in winkels en activiteiten op lokale evenementen maken onderdeel uit van de campagne.
PHA is een spin-off van Michelle Obama's Let's Move-organisatie.


bron: marketingonline.nl via kidsenjongeren.nl
Publicatiedatum: