Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Grote jongens gaan in gezondheidsgat duiken"

"Het is nu de tijd en het moment om met groenten en fruit voortrekker te zijn, te blijven en te worden. Doe het nu, want de 'grote jongens' gaan echt in het gezondheidsgat duiken (met ingeblikte bloemkool uit India). " Duidelijke woorden van Fedde Jonker, commercieel directeur Vezet tijdens de masterclass van de AgriTech Campus.
 
Samenwerken en een sexy campagne, een aantal tips van twee topmarketeers uit de agri- en foodsector: Samuel Levie (Foodcabinet en Brandt & Levie) en Fedde Jonker (Vezet).

Tijdens de masterclass op 2 maart in het gemeentehuis van Medemblik werd aan ruim 100 deelnemers (ondernemers en studenten) een presentatie gegeven hoe marketing als instrument voor de agri- en food business kan worden ingezet. Onze producten hebben alles in zich om bij te dragen aan gezonde en lekkere voeding. Maar waarom eet de consument in Nederland gemiddeld te weinig groenten en fruit? Hoe bewegen we consumenten ertoe om meer en als tussendoortje groenten en fruit te eten? Daarop gaven de marketeers beide een antwoord. Levie in de vorm van een campagne, Vezet door het aanbieden van groenten en fruit als "voor het gemak" en tussendoortjes aan te bieden in een bepaalde verpakking/ samenstelling in de schappen van de supermarkt. " Fair Trade" in Noord-Holland Noord heeft de aandacht van Vezet. Als je kwaliteit wilt behouden van de producten die worden geleverd, moet er ook een faire kostprijs worden betaald aan de telers.

We moeten opboksen tegen de reclames van (ongezonde) voeding van grote mutinationals met enorme budgetten voor een marketingcampagne. Als antwoord daarop ontwikkelt Levie ludieke low-budget campagnes, die verspreid worden via Social Media en opgepakt worden door landelijke dagbladen en zo free publicity scoort. Zo zijn de campagnes van Big Bang Broccoli en Power to the Pieper ontwikkeld. Deze laatste met een knipoog naar alle marketing rondom Super Foods: De "superfoodzame aardappel".
 
Bundel de krachten en werk samen

Aan onze producten ligt het niet, vertel het! Ook al profiteert de hele keten mee, maar alleen door professionele samenwerking kom je verder. En begin bij jezelf, eet dagelijks genoeg groenten en fruit. Dat was de duidelijke boodschap van deze middag.

Vervolg
Naar aanleiding van deze masterclass organiseert GreenPort NHN/de AgriTech Campus een aantal vervolgsessies, waarbij geïnteresseerde agrarische ondernemers met elkaar worden verbonden en worden begeleid door een ervaren marketeer op weg naar een marketingstrategie.
 
Heeft u vragen of belangstelling voor een verdiepingssessie agrimarketing? Neem dan contact op met Erna Steenhuis via e.steenhuis@greenportnhn.nl

De masterclasses worden mede mogelijk gemaakt door Gemeente Hoorn, Ontwikkelingsbedrijf NHN, LTO Noord, Rabobank, Flynth, Clusius Lab, KAVB, HAJK.
 
Publicatiedatum: