Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Online supermarktboodschappen doen nog niet erg populair

Consumenten kunnen efficiƫnter boodschappen doen door de frequentie terug te schroeven. Daarnaast kan een consument tijd besparen door online boodschappen te bestellen en thuis te laten bezorgen. 11% van de respondenten op de ING Vraag van Vandaag heeft hier inmiddels ervaring mee. Voor de consumenten, die niet online bestellen, is de voornaamste reden dat ze liever 'gewoon' boodschappen doen.

Zo kan een online consument producten natuurlijk niet bekijken en vasthouden, iets dat in de supermarkt wel kan. 11% vindt online boodschappen doen te duur. Of het echt duurder is, valt te bezien. Weliswaar betaalt een consument vaak een vast bedrag (meestal zo rond de 5 euro) aan bezorgkosten. Anderzijds is het risico op impulsaankopen bij online bestellen kleiner dan in de winkel. Hierdoor kan een consument, die online bestelt onder de streep, toch minder kwijt zijn dan in de fysieke winkel.


bron: ING
Publicatiedatum: