Chiquita lanceert nieuwe reclamecampagne
Tussen maart en september is de tv-commercial te zien in Nederland, Belgiƫ, Finland, Zweden, Duitsland en Zwitserland. In combinatie met andere media zal de advertentie gemiddeld 137 miljoen keer gezien worden en 8 tot 14 keer 75-85% van de doelgroep bereiken. Overige uitingen zijn te vinden in drukwerk, retail, internet en social media om het bereik zo groot mogelijk te krijgen. "Alle tests wijzen er op dat de campagne, gesteund door eens stevige investering van onze nieuwe eigenaar, het merk Chiquita als meest geliefde bananenmerk zal verstevigen," aldus Andrew Biles.
Daarnaast worden 600 miljoen Chiquita bananen uitgerust met Minions stickers, een nieuwe animatiefilm van Universal, die vanaf juni in de bioscoop draait. Ook worden er vakanties naar New York en Londen verloot en worden online spelletjes ingezet.
Het centrum van de campagne blijft de tv-commercial, die ontwikkeld is door reclamebureau Armando Testa. "Alles komt samen in de commercial: de banaan, de vriendelijke Miss Chiquita, de grappige blauwe sticker en het Chiquitalied," vertelt Michele Mariani, Executive Creative Director.