Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi en Lidl: tien jaar op de Zwitserse markt

Aldi en Lidl hebben in de afgelopen tien jaar 275 filialen in Zwitserland geopend. Sindsdien is hun assortiment veelzijdiger geworden en de afstand tot de volgende supermarkt heeft zich verkleind, meldt de Zwitserse krant 'Thurgauer Zeitung'.

Toen Aldi en Lidl tien jaar geleden de Zwitserse markt wilden betreden, hadden de consumenten grote hoop op prijsverlagingen op de Zwitserse markt. Inmiddels blijkt echter dat veel verwachtingen en angsten overtrokken waren. Het prijsniveau veranderde nauwelijks. Dat wil echter niet zeggen dat er niks veranderd is binnen de Zwitserse retailsector. Deskundigen stellen vast dat de afstand tot de volgende supermarkt steeds kleiner wordt en dat de keuze voor de consumenten steeds breder wordt.

Ook Aldi en Lidl zijn veranderd sinds ze in Zwitserland voet gevat hebben. Verse en regionale producten worden belangrijker en het aanbod aan merkartikelen neemt toe. Aldi en Lidl worden steeds meer Zwitsers, waardoor ook de sympathie voor de ooit gehate discounters stijgt.


Publicatiedatum: