Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
"Manuel Baides: "Russische boycot van invloed op Spaanse citrusprijzen"
Eerste Spaanse sinaasappelexport naar VAE en Azië
"Een aantrekkelijk ogende sinaasappel met een goede kleur en smaak." Dat is hoe Manuel Baides, inkoopmanager bij Alquimia Fruit, de eerste 'Lane Late'-sinaasappelen beschrijft. De sinaasappelen zijn in containers op weg naar de Verenigde Arabische Emiraten en andere markten in Azië.
Volgens Baides zijn de prijzen van het huidige citrusseizoen, gemiddeld genomen, nog steeds van vergelijkbaar niveau met vorig seizoen. Desalniettemin is er een toenemende druk in de overzeese bestemmingen als gevolg van de toegenomen export sinds de invoering van de Russische boycot. "In de Verenigde Arabische Emiraten en op Aziatische markten moeten we concurreren met agressieve prijsstellingen uit Egypte voor sinaasappelen en uit Turkije voor citroenen", zegt Baides. Hij wijst er echter op dat op deze markten, veeleisend in termen van kwaliteit, het noodzakelijk is om hoge prijzen te vragen, mede "dankzij de aanhoudende exportkwaliteit en het goede werk van kwaliteitscontroleteam."
Om deze goede prijzen te behouden, hanteert Baides een strategie van differentiatie met de consolidatie van een kwaliteitsmerk. Alquimia Fruits realiseert dit met de werkzaamheden in Valencia, Barcelona en Buenos Aires waardoor het mogelijk is het hele jaar door citrus te leveren en de zakelijke relaties met haar klanten te versterken. "Dit heeft ons echt geholpen bij het verkrijgen van marktaandeel met het merk ONYX en bij het verkrijgen van een premium prijs die de gehele productieketen versterkt", bevestigt Baides.
Alquimia heeft een nieuwe kartonnen doos met deksel ontworpen voor het merk ONYX. De doos wordt mede ingezet bij de transport van geneesmiddelen naar derde wereldlanden. "De eerste reacties zijn nog steeds zeer positief en helpen de waarde van het product te verbeteren", vervolgt Baides."Ons merk ONYX heeft een sterke aanwezigheid in het buitenland sinds de introductie in 2012 en we willen dit blijven stimuleren. We hebben de jaarlijkse omvang van verscheepte containers verdrievoudigd." Naast citrus exporteert Alquimia een breed assortiment aan producten met inbegrip van kaki, steenfruit, uien, wortelen, broccoli, kersen en mandarijnen.
Voor meer informatie: Manuel Baides Alquimia Fruits S.L. Valencia. Avda Vicente Ferris nº 9 pta 2, 46650 Canals - Valencia, Spain. T: +34-962242054 M: +34-636623155 Skype: alquimiafruits_compras compras@alquimiafruits.com www.alquimiafruits.com