Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

ISAAQ appelen op de Europese markt

Voor het eerst zijn ISAAQ appelen op de markt gebracht en de eerste tonnen zijn geëxporteerd naar Europa, het Verenigd Koninkrijk en Azië. CEO Jurgen Braun: "De appel is door haar rode kleur, knapperigheid, zoet-zuur balans en lange houdbaarheid de perfecte snackappel. 


Kröpfl (Oostenrijk), Fratelli Clementi (Italië), Bio Express (organic,
Italië), Bio Meran (biodynamic, Italië), Pickmee! (Nieuw-Zeeland) and KIKU Variety Management (global manager) got together at ISAAQ Global Meeting.

Momenteel wordt de ISAAW in Oostenrijk en Italië geteeld, maar we zijn bezig met het testen van gebieden in meer dan 40 landen of we daar de appel kunnen gaan produceren. In 2015 zullen de eerste duizenden bomen worden geplant in Nieuw-Zeeland op 100 hectare.



"Op Fruit Logistica hebben we de kwaliteit vande appel aan een groot publiek kunnen tonen". John Altham, van Pickmee: "Defamilie Braun kan heel goed deze appelteelt managen. De ISAAQ appel past perfectin te strategie van Aziatische retailers en mensen zijn bereid iets meer tebetalen voor een mooie en gezonde snack".

Dietmar Franzelin, sales manager bij debiologische coöperatie Bio Meran: "Bio Express heeft een aantal ISAAQappelen afgenomen en het was een groot succes. Hotels en restaurants toondenbeide interesse voor de appel".


Jürgen Braun: "ISAAQ® is het meest onderschatte appelras van het moment. Mensen hebben minder geld te besteden maar door onze kleinere producten kunnen ze wel vers fruit blijven afnemen".












"Er moeten nieuwe manieren worden gevonden om consumenten appelen te blijven laten eten. Een van de manieren waarop dit kan worden gedaan, is door de appel anders presenteren, met bijvoorbeeld nieuwe verpakkingen of nieuwe ideeën. We moeten mensen ervan overtuigen dat appelen van de gezondste en makkelijkste fruitsoorten zijn om te consumeren. De ISAAQ appel zal hierin een sterke rol spelen".
 
Publicatiedatum: