Jumbo introduceert bestel-app voor tablet
In een paar maanden heeft Jumbo grote stappen gezet op het gebied van e-commerce. In november 2014 opende zij een webwinkel en in december volgde de lancering van een mobiele app. Jumbo zet nu een volgende stap. Om klanten maximaal gemak te bieden bij het doen van hun boodschappen, is vanaf vandaag een app voor tablets beschikbaar. Roland van den Berg, directeur E-commerce bij Jumbo: "Meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens is al in het bezit van een tablet. Het lanceren van deze app, waarmee je gemakkelijk je boodschappen kunt zoeken, vinden en bestellen, is voor ons dan ook een logische stap."
De app is te downloaden in de App Store en Google Play.
Overal makkelijk en snel boodschappen doen
Klanten kunnen afwisselen in het apparaat dat zij gebruiken om hun boodschappen samen te stellen. Wie bijvoorbeeld tijdens de lunchpauze producten via zijn laptop in het winkelwagentje stopt, kan dat onderweg naar huis in de trein aanvullen met zijn mobiele telefoon en de bestelling thuis afronden op een tablet. Een bestelling die voor middernacht wordt geplaatst, kan de volgende middag al worden opgehaald bij een Pick Up Point. Het aantal afhaalpunten van Jumbo groeit snel. Op dit moment zijn er al zo'n 30 Pick Up Points in onder meer Best, Utrecht, Oostzaan, Eindhoven, Schijndel, Boxtel, Barendrecht, Hellevoetsluis en Woerden.
Mobiele app geoptimaliseerd
Tegelijkertijd met de komst van de app voor tablets is een geoptimaliseerde versie van de app voor smartphones gelanceerd. Deze is eerder door consumentenprogramma Kassa beoordeeld als beste supermarkt-app. In de nieuwe versie is de bestelfunctionaliteit nog makkelijker gemaakt met nieuwe features voor bijbestellen en herhaalbestellingen