Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

2014 moeilijk jaar voor Franse retailers

2014 zal worden herinnerd als een zwaar jaar voor Franse retailers. Dalende verkoop, het sluiten van winkels en nieuwe marktquota's zijn een aantal factoren waar de retailers mee te maken hebben gekregen in het afgelopen jaar.

Officiële data is nog niet vrijgegeven, maar de organisatie Rayon Boissons heeft al een inschatting kunnen maken. Auchan heeft de omzet van haar hypermarkten zien dalen met 1,2% en die van haar 300 supermarkten met 2,1%. Ondanks dat de cijfers negatief waren, was er toch een verbetering ten opzichte van 2013, toen het bedrijf haar omzet met 2,3% zag dalen.

Michel-Edouard Leclerc, CEO van Leclerc, had een moeizaam jaar verwacht maar zag haar omzet stijgen met 0,5%. Carrefour, daarentegen, zag haar omzet dalen met 0,1%, Casino met 0,5% en Système met 0,6%.

Publicatiedatum: