Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl exporteert € 5,7 miljoen aan Kroatische producten naar Europese vestigingen

In het afgelopen jaar heeft Lidl Kroatië € 5,7 miljoen aan Kroatische producten geëxporteerd naar buitenlandse markten waarop zij actief is. Dit is een groei van 100 procent ten opzichte van 2013. Lidl laat haar leveranciers in Kroatië de lokale producten presenteren in de schappen van de Lidl-winkels in Europese landen. De leveranciers van Lidl met de grootste export zijn de PPK Karlovac-vleesindustrie, Gavrilovic, Osatina Group en Alba MS.

Op dit moment worden Kroatische producten voornamelijk geëxporteerd naar Slovenië, Bulgarije, Hongarije en Tsjechië. Daarnaast zijn er plannen om ook aan Spanje en Portugal te leveren, evenals aan andere EU-landen. Sommige Kroatische producten wordt op de buitenlandse markt gebracht tijdens de zogenaamde "Kroatische productweek". Hierbij worden klanten in andere Europese landen in staat gesteld om kennis te maken met originele Kroatische producten. Een deel wordt verkocht onder de merknaam Lidl, terwijl een ander deel bestaat uit Kroatische merken.

In 2014 verkocht Lidl bijvoorbeeld meer dan 1 miljoen Kroatische kuna (€ 130.000) aan Kroatische producten op de Bulgaarse markt ter gelegenheid van de voetbalwedstrijd Kroatië - Bulgarije. Tal van lokale specialiteiten werden verhandeld op de planken van Bulgaarse Lidl-winkels, waaronder cheesecake, Dalmatische gerookte ham, makreel, wijn en trappistenbier. Een jaar eerder organiseerde de supermarkt een Kroatische week in de Hongaarse winkels.

Na Hongarije en Bulgarije is Lidl van plan om Kroatische producten te promoten in winkels in andere Europese landen waar de supermarktketen actief is en bezocht wordt door meer dan 9 miljoen klanten per dag.

Publicatiedatum: