Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
focus op groei en nieuwe markten in 2015

Luxemburg: Grosbusch bouwt nieuw magazijn van 18.000 m2

Tholen - 2014 was een belangrijk jaar voor het Luxemburgse bedrijf Grosbusch. "Het bedrijf is versterkt met nieuwe managers en we hebben onze markten verder ontwikkeld. Hierdoor zijn we op een goed tempo gegroeid", dit vertelt Goy Grosbusch. "Na een gemiddelde jaarlijkse groei van 9% hadden we in 2014 zelfs een groeipercentage van twee cijfers. We zijn ervan overtuigd om deze groei ook in 2015 te handhaven."



Uitbreiding, gereed half 2016
"Door de gestage groei realiseerden we ons dat ons huidige magazijn in Ellange, gebouwd in 2005, te klein zou worden om de komende jaren een efficiënte productiviteit te garanderen. Hierdoor hebben we besloten om onze capaciteit uit te breiden en een extra magazijn te bouwen tegenover ons huidige magazijn. Onze oppervlakte zal nu worden uitgebreid van 5.000 vierkante meter naar 18.000 vierkante meter. De bouw van het magazijn zal midden 2016 af zijn. Het vergroten van onze productiviteit zal ons nieuwe kansen geven onze klanttevredenheid te behouden en te verhogen."


Het nieuwe magazijn

Producten
Grosbusch heeft een assortiment van meer dan 600 soorten groenten en fruit. "Om onze klanten tevreden te houden zijn we voortdurend op zoek naar nieuwe producten. Ook op het gebied van verpakkingen ontwikkelen we nieuwe zaken met betrekking tot ons huismerk 'Vitality'. Onze kracht is om echt klantspecifiek op vragen in te gaan. Ook blijven we zoeken naar de beste leveranciers die ons nieuwe mogelijkheden en nieuwe variëteiten kunnen bieden." Hij geeft aan dat de filosofie van het familiebedrijf al vanaf het begin gefocust is op het leveren van verse producten met de beste smaak. "Dat vinden we nog steeds belangrijk en dit wordt ook erg gewaardeerd door onze klanten." Doordat Grosbusch in Luxemburg is gevestigd kunnen ze veel buurlanden snel bedienen. "We leveren met name aan Duitsland, Frankrijk en België en daarnaast ook andere landen in Europa."



Groeiende vraag naar lokaal product

Grosbusch probeert zo veel mogelijk lokale producten te leveren. "Voor het uitbreiden van ons aanbod zoeken we veel naar groenten en fruit uit eigen land. Er is een goede vraag naar producten uit Luxemburg en daarom werken we ook samen met diverse telers. Helaas is de totale productie in Luxemburg niet groot genoeg om aan de vraag van klanten te voldoen. Dat is wel iets waar we tegenaan lopen."



2015
Voor 2015 is het plan om verder te groeien in de buurlanden. "We verwachten een toename van buitenlandse klanten en bereiden ons team daar ook op voor. Ons personeel leert diverse talen om zo optimaal met allerlei klanten te communiceren. Verder zullen we ons in dit nieuwe jaar op diverse andere activiteiten richten, waaronder innovatie en nieuwe producten. Ook zullen we een intern educatief centrum voor jonge kinderen oprichten waardoor de consumptie wordt gestimuleerd en ze meer uitleg krijgen over groenten en fruit. Daarnaast komt er een nieuwe marketingcampagne die zal worden gestart in het tweede trimester van het jaar. Hierbij leggen we de nadruk op ons huismerk Vitality en onze verschillende services waaronder 'Fresh Cut', Fruit@office en 'Prepacked services'."

Voor meer informatie:
Goy Grosbusch
Grosbusch & Fils
10-11 Zone d'Activités Economiques Le Triangle Vert
L-5691 Ellange - Luxemburg
+352 403 704 929
+352 621 484 203
goy@grosbusch.lu
www.grosbusch.lu