Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Sterke wereldwijde vraag naar Jazz en Envy-appelen"

Turners & Growers breidt appelteelt in Europa uit

Turners & Growers zal de Europese teelt van hun clubrassen verder uitbreiden. In de komende jaren zullen er nieuwe boomgaarden bijkomen in Spanjeen Duitsland. De onderneming exporteerde dit seizoen ook hun eerste Britse Envyappelen naar Singapore.

Rosstan Mazey, Global Marketing manager bij T&G, legt uitdat het bedrijf meer mogelijkheden heeft door de nauwe samenwerking met hunEuropese partners. "We zullen Jazz appelen in Duitsland gaan telen enhebben onlangs Envy appelbomen geplant in Spanje. Dit jaar gaan de eerste kleinehoeveelheden Britse Envy-appelen naar Singapore. Dit biedt nieuwe mogelijkhedenvoor de markt in Aziƫ, aangezien er daar veel vraag is naar de grotere maten."


Britse Envy appelen voor het eerst naar Singapore verzonden

Stijgende vraag naar Jazz en Envy
Mazey legt uit dat de vraag naar zowel de Jazz- als Envy-appelen blijft stijgen. "Ondanks het lastige seizoen in Europa ziet de consument de waarde in van de Jazz-appel. De appel heeft een pittige, zoete smaak en is zeer knapperig. Het heeft een zeer consistente kwaliteit, waardoor het bij herhaling wordt gekocht. De vraag naar Jazz en Envy is ook in de Aziatische landen en Noord-Amerika gestegen. De appelen bieden verschillende smaakervaringen. De Envy is een grote appel met een zeer zoete, frisse smaak en is erg knapperig. Dit is een goede combinatie voor consumenten met een zoetere smaak. Doordat we beide appelen hebben, beschikken we over een sterk aanbod voor alle markten."

"We proberen voortdurend het merk op te bouwen. We hebben een nieuwe campagne gelanceerd in Noord-Amerika, genaamd 'Bite & Believe'. Het is gericht op de consument om de Envy-appel uit te proberen." Envy heeft een nieuwe website: www.envyapples.com voor de Noord-Amerikaanse markt. Hierop staat de functie: 'Waar vind ik de Envy'. De consument kan zo het dichtstbijzijnde Envy-verkooppunt lokaliseren en zich tegelijkertijd vertrouwd maken met het merk.

De nieuwe oogst van de Royal Gala is net begonnen in Nieuw-Zeeland. De oogst is 10 tot 12 dagen later dan vorig jaar door de lente. Sinds kerst is het weer erg goed, waardoor de kwaliteit verbeterd is en de brix-niveaus zijn gestegen.

Aangemoedigd door de consument
"China was een uitdaging voor Nieuw-Zeelandse exporteurs vorig jaar door het vrijwillige verbod en de gewijzigde protocollen voor het midden van het seizoen. Inmiddels heeft Nieuw-Zeeland weer toegang tot de markt. China blijft een belangrijke kans voor ons om vooruit te gaan," legt Mazey uit. "Over het algemeen zien we nog steeds een sterke wereldwijde vraag naar onze Jazz- en Envy-appelen. Dit zal een uitdagend seizoen worden, maar we worden aangemoedigd door de consument. "

Voor meer informatie (verkoop Europa):
Enzafruit New Zealand Continent
Tongersesteenweg 135
3800 Sint- Truiden - Belgiƫ
Tel: +32 11 68.99.41
Fax: +32 11 68.81.09
www.enzafruit.be
continent.info@enzafruit.be
Publicatiedatum: