Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
FMCG Opleidingen

Waarom is Category Management zo belangrijk?

Te vaak wordt er in de gesprekken tussen handel en leveranciers vrijwel alleen gepraat over de P van Prijs. Beide partijen willen daarbij een zo groot mogelijk deel van de taart hebben. Category Management helpt om zich te richten op groei van (een deel van) de categorie, dus het vergroten van de taart (waarvan beiden profiteren). Dan staan hele andere vragen centraal: Sluit het aan op de maatschappelijke en consumenten-trends? In hoeverre zal het artikel/concept gekocht gaan worden door de shopper? Past het bij de missie en positionering van de winkelformule? Past het bij de klanten van de winkelformule? Nu of in de nabije toekomst? Wat doet de omgeving (totaalmarkt, concurrentie, buitenland)? Kunnen we gezamenlijk de categorie laten groeien.? En: "oh ja, we moeten het ook nog over de prijs hebben".

Om de actuele stand van zaken en vooral de toepassing van Category Management te leren kennen, biedt FMCG Opleidingen cursussen en een opleiding op dit gebied aan. Inclusief stappenplannen en modellen en mogelijkheden voor een praktische, succesvolle aanpak.

Voor meer informatie:
FMCG Opleidingen
Gert Bloemendal: 06 - 8156 1173
Edwin Vels: 06 - 2001 8888
Website
Publicatiedatum: