Fresh Plaza kreeg in Berlijn de gelegenheid om Darren Beven, commercieel directeur van JDM, te spreken over de vele nieuwe projecten van het bedrijf.
Een van de meest recente ontwikkelingen, die nog niet in de winkels ligt, werd geïntroduceerd op de Fruit Logistica. Het gaat om knijptubes genaamd Souper Booster, die zijn ontwikkeld voor New Convent Garden Soup Co. De nieuwe tubes zijn verkrijgbaar in vier verschillende smaken; Mexican Chilli, Aromatic Thai, Roasted Moroccan and Wild Garlic and Herb. De smaakversterkers moeten mensen aanmoedigen om overgebleven groenten te gebruiken voor soep. Het helpt tegen verspilling en biedt gemak aan de klant. De smaakversterkers kunnen worden toegevoegd zodra de groenten en andere ingrediënten gaar zijn. Doordat ze in een herbruikbare tube zitten kan er zelf worden bepaald hoeveel smaak er moet worden toegevoegd. De rest kan op een ander moment worden gebruikt. De tubes zouden deze lente beschikbaar moeten zijn in de Britse supermarkten.
In het afgelopen jaar heeft het bedrijf ongeveer £ 300.000 (€ 405.000) uitgegeven aan nieuwe apparatuur om nieuwe producten te verpakken. Eén van deze projecten, ontwikkeld in de afgelopen twee jaar, zijn "dippotten". Er zijn de afgelopen 12 maanden voorbereidingen geweest in de fabriek om met de nieuwe apparatuur zoete sauzen zoals chocolade, caramel en toffee dips te maken. Deze sauzen hebben verschillende toepassingen, waaronder het dippen van populair fruit zoals appelen en aardbeien. De chocoladesaus is al verkrijgbaar in verschillende Pizza Hut-vestigingen in het Verenigd Koninkrijk. Met nog meer smaken zijn de dippotten ook verkrijgbaar bij supermarkten zoals Asda, Tesco. JDM heeft ook een chocoladedipsaus ontworpen voor Marks & Spencers voor Valentijnsdag.
Voor meer informatie:
Darren Bevan
JDM Food Group Ltd
Tel: +44 (0) 1775 822 389
Fax: +44 (0) 1775 822 443
Email: info@jdmfoodgroup.co.uk
www.jdmfoodgroup.co.uk