Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Smaakversterkers voor soep

Het Britse bedrijf JDM Food Group levert sinds 2000 knoflook in verschillende vormen. Sindsdien zijn ze ook gaan uitbreiden naar andere producten, waaronder knoflook, gember, zoete aardappelen en pompoen. Dit zijn tot vandaag hun best verkochte onverwerkte producten gebleven. Qua verwerkte producten zijn knoflook, gember en chili de best verkochte producten.

Fern Varker, Darren Beven en Emma Smith.

Fresh Plaza kreeg in Berlijn de gelegenheid om Darren Beven, commercieel directeur van JDM, te spreken over de vele nieuwe projecten van het bedrijf.

Een van de meest recente ontwikkelingen, die nog niet in de winkels ligt, werd geïntroduceerd op de Fruit Logistica. Het gaat om knijptubes genaamd Souper Booster, die zijn ontwikkeld voor New Convent Garden Soup Co. De nieuwe tubes zijn verkrijgbaar in vier verschillende smaken; Mexican Chilli, Aromatic Thai, Roasted Moroccan and Wild Garlic and Herb. De smaakversterkers moeten mensen aanmoedigen om overgebleven groenten te gebruiken voor soep. Het helpt tegen verspilling en biedt gemak aan de klant. De smaakversterkers kunnen worden toegevoegd zodra de groenten en andere ingrediënten gaar zijn. Doordat ze in een herbruikbare tube zitten kan er zelf worden bepaald hoeveel smaak er moet worden toegevoegd. De rest kan op een ander moment worden gebruikt. De tubes zouden deze lente beschikbaar moeten zijn in de Britse supermarkten.

In het afgelopen jaar heeft het bedrijf ongeveer £ 300.000 (€ 405.000) uitgegeven aan nieuwe apparatuur om nieuwe producten te verpakken. Eén van deze projecten, ontwikkeld in de afgelopen twee jaar, zijn "dippotten". Er zijn de afgelopen 12 maanden voorbereidingen geweest in de fabriek om met de nieuwe apparatuur zoete sauzen zoals chocolade, caramel en toffee dips te maken. Deze sauzen hebben verschillende toepassingen, waaronder het dippen van populair fruit zoals appelen en aardbeien. De chocoladesaus is al verkrijgbaar in verschillende Pizza Hut-vestigingen in het Verenigd Koninkrijk. Met nog meer smaken zijn de dippotten ook verkrijgbaar bij supermarkten zoals Asda, Tesco. JDM heeft ook een chocoladedipsaus ontworpen voor Marks & Spencers voor Valentijnsdag.

Voor meer informatie:
Darren Bevan
JDM Food Group Ltd
Tel: +44 (0) 1775 822 389
Fax: +44 (0) 1775 822 443
Email: info@jdmfoodgroup.co.uk
www.jdmfoodgroup.co.uk
Publicatiedatum: