Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Consumenten kiezen vaker voor prijsvechters

Volgens Nielsen's UK Consumer Confidence Index zullen consumenten in het Verenigd Koninkrijk vaker naar prijsvechters zoals Aldi en Lidl blijven gaan, ook nu het beter gaat met de Britse economie. Het vertrouwen in de economie was hoger in 2014 dan dat het in de acht jaar ervoor is geweest. 42% van 30.000 ondervraagden gaven aan dat ze dit een goed moment vonden om nieuwe aankopen te doen en 45% van de ondervraagden is positief over hun financiƫle situatie. Ondanks de verbeterde economische situatie kiezen steeds meer mensen voor goedkopere supermarkten. Het percentage van gezinnen, die boodschappen doet bij prijsvechters, steeg van 37% in 2013 naar 45% in 2014.

Nielsen verklaart dat het consumentenvertrouwen is gestegen naar pre-2008 crisis niveaus, maar dat consumenten toch steeds vaker voor goedkopere alternatieven kiezen om zo minder geld aan het huishouden uit te hoeven geven. Prijsvechters hebben momenteel ongeveer 10% marktaandeel. Conventionele supermarktketens Tesco, Asda, Morrisons en Sainsbury's proberen hun prijzen te verlagen maar zien hun marktaandeel krimpen. Tesco's marktaandeel daalde van 29,6% in december 2013 naar 29,1% in dezelfde maand een jaar later. Asda daalde van 16,8% naar 17,1%, Morrisons daalde van 11,5% naar 11,3% en Sainsbury's van 17,1% naar 16,1%. Aldi's aandeel steeg van 4,0% naar 4,85% en Lidl's aandeel steeg met 0,4% naar 3,5%.

Publicatiedatum: