Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

ClemenGold arriveert op Ierse markt

Voor het Zuid-Afrikaanse sinaasappelenmerk ClemenGold wordt 2015 het vijfde jaar op de markt; een periode waarin de producent haar handel uitbreidde van de Zuid-Afrikaanse, Duitse, Britse en Oostenrijkse markt naar landen als Nederland, Spanje, Frankrijk, Canada, Noorwegen, China en Ierland. In het laatstgenoemde land is Donnelly één van de toonaangevende leveranciers van verse groenten en fruit in Ierland, de eerste die het premium-merk introduceert op de Ierse markt en de exclusieve rechten op de distributie bezit. Het fruit wordt op de markt gebracht door de Musgrave groep, meestal op Centra en SuperValu supermarkten en buurtwinkels.



Graham McNamee van Donnell: "Wij zijn een bedrijf dat zich richt op het bieden van de best mogelijke producten op het beste moment. ClemenGold is een ras dat de Ieren nog niet op de markt hebben." Vorig jaar werd de ClemenGold geïntroduceerd middels een pilot. De resultaten waren succesvol. "Vanaf toen hebben we besloten dat het weer tijd was voor het noordelijk halfrond seizoen," aldus McNamee. Hij trapte het seizoen van 2015 af met fruit van de Marokkaanse producent Delassus.

McNamee verzekert dat het merk ClemenGold voldoet aan de hoogste normen. In globale termen stelt Michelle Kruger, Brand Director bij ClemenGold, dat de volumegroei sinds de lancering van het merk consistent is geweest. "Terwijl Zuid-Afrika nog steeds de grootste leverancier van ClemenGold is, aangevuld met Australisch en Peruaans fruit, vinden we onze weg naar het zuidelijk halfrond-seizoen. Marokko en Spanje spelen in toenemende mate een belangrijke bij het veiligstellen van schappen voor ClemenGold tijdens het noordelijk halfrond seizoen".

Al met al streeft ClemenGold ernaar om te werken met partners, die begrijpen dat de groei en overleving van verse producten geworteld is in de beleving van de eindklant, eveneens gebaseerd is op productdifferentiatie. "Het bedrijf heeft wereldwijd geïnvesteerd in het opbouwen van het merk met inzet van partners langs de hele waardeketen. Van leveranciers tot de detailhandel zijn zij van groot belang voor ClemenGold", concludeert Michelle Kruger.

Voor meer informatie:
Michelle Kruger
ClemensGold
Tel: +27 21 880 7033
info@clemengold.co.za
www.clemengold.co.za


Publicatiedatum: