Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dikke kinderen: schuld van de fruittelers?

Marketingafdelingen zijn medeverantwoordelijk voor obesitas. Fastfoodmerken zijn beter zichtbaar dan gezond voedsel op tv. Het wordt tijd voor producenten van gezond voedsel om hun verantwoordelijk te pakken en te zorgen dat ze op communicatiegebied tegenwicht gaan bieden aan een McDonalds, Coca-Cola of Lays. Lars Ykema van Issuemakers schrijft hierover en geeft aan dat fruittelers tekort schieten op marketinggebied. "Men doet te weinig moeite om groenten en fruit leuk te maken voor kinderen of op een goede manier te vermarkten."

"Foodguerilla, het 'offensief voor goed voedsel', gaf vorig jaar al een goede aanzet met hun Big Bang Broccoli-campagne en ook Chiquita doet het al jarenlang goed met het branden van hun bananen. Dit soort campagnes kunnen kinderen ervan overtuigen dat ook gezond eten vrolijk, spectaculair en lekker is. Er zijn mogelijkheden genoeg om hen hiervan te overtuigen. En hoe moet een kind kiezen tussen groenten als alle verpakkingen op elkaar lijken?"

Klik hier voor het volledige artikel

Bron: Issuemakers
Publicatiedatum: