Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Carlos Cumbreras: "Sector moet meer communiceren"

Spaanse coöperatie Grufesa groeit tegen de stroom in met aardbeien

Tholen - Na twee moeizame aardbeienseizoen, zijn de Spaanse aardbeientelers weer gestart aan een nieuw seizoen. "Momenteel is er een normale marktsituatie met een aanvaardbare prijs en goede vooruitzichten. Ik verwacht geen herhaling van vorig seizoen", vertelt directeur Carlos Cumbreras van de coöperatie Grufesa.


Carlos Cumbreras

Grufesa is opgericht in 1983 en heeft veertig leden met een gezamenlijk areaal van 440 hectare aardbeien die gezamenlijk zo'n 20.000 ton aardbeien produceren voor de Europese markten. Waar andere telers overschakelen op frambozen en blauwe bessen, ziet Grufesa haar toegevoegde waarde in de aardbeienproductie. "Er is een enorme trend naar diversificatie, maar we zijn ervan overtuigd dat specialisatie ook waarde biedt. Wij blinken uit in aardbeien. Waar in Huelva het aardbeienareaal met 10% is gedaald, zijn wij 5% gegroeid."



Volgens Carlos moet de sector vooral meer gaan communiceren om meer concurrerend te worden. "Naast kwaliteitsverbeteringen, moeten we veel meer ons product promoten. We moeten worden geidentificeerd als de enige aardbeienleverancier in Europa, gedurende de eerste maanden van het jaar. Dit jaar doen we een eerste poging in deze richting met een communicatiecampagne, die wordt ondersteund door de hele sector."



De specialisatie laat zich onder meer zien door het Healthy Berry-concept dat Grufesa heeft geïntroduceerd. Samen met Bayer CropScience is sinds 2010 een Food Chain Partnership gestart voor duurzame residuvrije aardbeienteelt. "We houden rekening met duurzaamheidsaspecten als milieu, residuvrij en gezonde eigenschappen. Wij geloven in deze filosofie en het biedt ons toegang tot afnemers in de meest veeleisende markten."


For more information:
Carlos Cumbreras
Grufesa
T: +34 959 372335
T: +34 959 372346
info@grufesa.com
sales@grufesa.com
www.grufesa.com
Publicatiedatum: