Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groei retail Midden-Oosten

Carrefour kondigt plannen aan voor nieuwe winkels in Egypte. Min of meer gelijktijdig zetten Al Maya voor de Verenigde Arabische Emiraten, Al Meera voor Qatar en SPAR voor Libanon groeistrategieën uit. 

Carrefour wil groeien in Egypte 
De Egyptische regering bevestigt, dat Carrefour in het gebied van de Gulf Cooperation Council op korte termijn 3 nieuwe winkels in Egypte wil starten als deel van een groter groeiplan voor het land. Volgens Yasser Abbas, vicevoorzitter van de Egyptische Binnenlandse Handel, vormen de 3 winkels de basis van plannen om in 2015 10 nieuwe winkels te starten, alle 10 buiten de agglomeraties Caïro en Alexandrië. Volgens Abbas worden de winkels allemaal 20-40 duizend vierkante meter groot. Majid Al Futtaim investeert 2 miljard EGP/ $ 272.2 miljoen in de markt.

De groei van Al Maya in 2015
Al Maya in de VAE wil de groeiplannen handhaven in 2015. De directeur Kamal Vachani "plant het netwerk van supermarkten te laten blijven groeien in 2015".

Al Meera bouwt supermarktketen in Qatar op/uit
Al Meera in Qatar wil het eerste kwartaal van 2015 10 winkels openen als deel van de strategische groeiplannen op lange termijn. 3 van de 10 moeten op korte termijn opengaan in Doha. De retailer wil in 2015 in en buiten Doha 24 nieuwe winkels openen. Met deze doelstelling zou het aantal winkels ongeveer verdubbelen. Dr Mohammed Nasser Al Qahtani, dagelijks chef van Al Meera: "De opening van nieuwe winkels bewijst onze doorgaande zoektocht naar kwaliteit en ons doel om dicht bij de klant te blijven, waar die dan ook is."
Publicatiedatum: