Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Heffingen Britse aardappeltelers meer besteden aan promotiewerk

Vorige week stelden Britse aardappeltelers dat meer van de betaalde heffingen moeten worden besteed aan promotie om de teruglopende consumptie tegen te gaan. In reactie op het plan van de Potato Council, waarin staat dat de wettelijke heffing voor telers en verpakkers wordt verhoogd, presenteerde de National Farmers Union (Schotland) dat de financiering moet verschuiven van onderzoek en ontwikkeling naar de promotie van aardappelen. Wijs de consumenten op de voordelen voor de gezondheid van verse aardappelen, aldus de vakbond.

Verder suggereerde de vakbond dat dit kan worden bereikt door het opschalen van de bestaande 'One Voice' campagne van de Potato Council, die reeds is gericht op consumenten, politici en media met een duidelijke boodschap over de voedingswaarde van aardappelen.

In een reactie op het voorstel van de vakbond zei Fife aardappelteler Russell Brown, voorzitter van de vakbond Potatoes Working Group, dat "het probleem waarmee de sector momenteel mee zit, de aanhoudende consumptiedaling is van verse aardappelen en de impact op de prijzen." Daarbij erkent Brown dat de Schotse telers de noodzaak voor meer promotie van hun producten onderschrijven."
Publicatiedatum: