Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Slechte teelt- en marketing kosten aardappelteelt Kenia veel geld

Uit een studie van vorig jaar blijkt dat Kenia jaarlijks 178 miljoen euro verliest als gevolg van slechte productie en verwerking van aardappelen. De National Potato Council zegt dat 113 miljoen euro van het totale verlies werd verloren door slechte teeltmethoden. 56 miljoen euro werd over de balk gegooid door de verkeerde inzet van marketingtools.

Council Chief Executive Officer, Wachira Kaguongo, stelt dat de sector jaarlijks een productie van 570 miljoen euro kan behalen als de juiste landbouwpraktijken worden gebruikt. De maatregel om het verpakken van aardappelen te reguleren (in zakken van 50 kg) vindt Kaguongo een goede stap. Dit bespaart het land 37 miljoen euro per jaar en helpt daarbij de prijsvorming. Ook verbetert de waardeketen door gebruik te maken van statistieken, die inzicht geven in de extremen van de markt.


Bron: standardmedia.co.ke
Publicatiedatum: