Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Raúl Martinez, Country Manager Driscoll's Spanje:

"Kwaliteitsfocus is de weg naar succes Spaanse zachtfruitsector"

Tholen - In de Verenigde Staten is Driscoll's al jaren marktleider en staat zij bekend om haar zachtfruit afkomstig uit eigen veredelingsprogramma's, maar in Europa is het bedrijf nog relatief kort actief. Vier jaar geleden ontstond de vestiging van Driscoll's Spanje in Huelva na een fusie met het teeltbedrijf Alconeras van de familie Garrido. Aan Raúl Martinez, Country Manager Spanje, de taak om de productie van alle vier de berries, aardbeien, frambozen, bramen en blauwe bessen te coördineren. Relatief nieuws is de Spaanse productie van blauwe bessen en bramen onder het Driscoll's-label.



Smaak, uiterlijk en jaarronde beschikbaarheid

De Spaanse aardbeiensector maakte over het geheel gezien twee moeilijke jaren door. "Daarom investeert Driscoll's juist in de ontwikkeling van nieuwe rassen, zodat wij met hoge kwaliteit berries de consument kunnen verleiden tot herhalingsaankopen", zegt Raúl. "Ons fruit moet voldoen aan de hoogste normen op het gebied van smaak, uiterlijk en jaarronde beschikbaarheid. Hiermee proberen we richting te geven aan de gehele sector."



Het moge duidelijk zijn. Driscoll's is geen traditioneel zachtfruitbedrijf. Bewust kiest het bedrijf voor een lange termijn samenwerking met onafhankelijke telers, die geloven in Driscoll's eigen veredelingsprogramma's en filosofie. "Het is onze uitdaging om rassen te ontwikkelen, die zowel een goede smaak als hoge opbrengst voor telers hebben en daarom focussen we op kwaliteit. Consumenten kiezen bewust voor kwaliteit en dat ziet de teler terug. Wij delen heel transparant de keteninformatie met onze telers. Dat is onderdeel van ons businessmodel. Wij vinden het belangrijk dat onze telers weten wat er met hun producten gebeurt en dat wij de zorg dragen voor de berries in het vervolg van de keten. Daarvoor is wederzijds vertrouwen belangrijk", vertelt Raúl.



Bouwen aan de categorie
Spanje is een belangrijk productiegebied voor Driscoll's, maar het bedrijf produceert ook in landen als Portugal, Marokko, Egypte en Zuid-Afrika. "De marketingstrategie van Driscoll's zal zich de komende jaren vooral richten op focuslanden als het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, Duitsland, het Midden-Oosten en Frankrijk. Dit is tegelijkertijd positief voor Zuid-Europa omdat hier de productie zal stijgen om de toenemende vraag aan te kunnen", vertelt Raúl.



Een uitdaging voor Driscoll's Spanje is om naast de frambozenteelt ook de teelt van de andere berries uit te breiden. Martinez benadrukt veel vertrouwen te hebben in de toekomst van de zachtfruitsector. "Wij geloven in categoriemanagement en zien daar de resultaten van. Wereldwijd stijgt de zachtfruitconsumptie en Driscoll's is ervan overtuigd dat daar nog veel meer mogelijkheden liggen."



Voor meer informatie:
Driscoll's
Mieke Pulles
Tel: +31 (0)85 0217 452
mpulles@driscolls.eu
www.driscolls.eu