Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Ocado houdt vol: Morrisons deal veilig
Ocado beweert met klem dat de deal van £ 216 miljoen ( 281 miljoen euro) met Morrisons veilig is ondanks dat de supermarktketen de uitvoerend chef liet vertrekken.
De vertrekkende Dalton Philips stemde in met een lucratieve deal met de online-afdeling van Ocado om Morrisons.com voor 25 jaar te runnen. Geld van Morrisons zou Ocado de kans geven om dit jaar voor de eerste keer ooit winst te maken.
Het vertrek van Philips maakt de deal dubieus. Wellicht bekijkt een nieuwe chef de online-activiteiten van Morrisons opnieuw.
Tatton-Brown deed deze uitspraak toen Ocado een groei van 14,8 % in de decemberverkopen meldde. De week voor het Kerstfeest registreerden de verwerkingscentra bijna 40 % meer items voor Ocado.com en Morrisons.com, vergeleken met dezelfde periode van 2013.
Begin januari meldde Tesco dat de levensmiddelenverkopen groeide met 12,9 % in de 6 weken tot 3 januari. Sainsbury's steeg 6 % in het laatste kwart van 2014. Morrisons, late binnenkomer op de online-markt vanwege de deal met Ocado, meldt dat de onlineverkopen 1 % bijdroegen aan de vergelijkbare verkopen in de decembertijd.