Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Carrefour: omzetplus 4de kwartaal
De omzetgroei voor Carrefour (CARR.PA) accelereerde in het 4e kwartaal. De tweede retailer op wereldschaal ziet haar aandeel in Europa groeien. De groei in Brazilië, Carrefours grootste markt na Frankrijk, hielp ook.
Financieel manager Pierre-Jean Sivignon meldt, dat de retailer gereed zou zijn om door te gaan met de beursgang in Brazilië in 2015 als de marktomstandigheden het toestaan. De omstandigheden bleven moeilijk in China vanwege minder consumptie en regeringscampagnes tegen verkwisting en corruptie, meldt Carrefour vrijdag 16 januari.
Carrefour haalt 73% van zijn omzet uit Europa. Het concern hoopt dat de hypermarktformule zal aanslaan, omdat klanten overstappen op meer lokaal en onlinewinkelen. Die trends hebben grote problemen veroorzaakt voor Britse supermarkten, vooral voor marktleider Tesco (TSCO.L). Ook heeft Carrefour gesneden in de kosten en de prijzen, winkels opgefrist en grotere autonomie gegeven aan winkelmanagers om te beginnen in Frankrijk.
De omzet van het 4e kwartaal leverden € 22,62 miljard op. Dit was hoger dan de gemiddelde voorspelling van 22,47 miljardvan analisten. Brandstof, deviezen en kalendereffecten niet meegerekend, groeiden de inkomsten met 4,1 % in het vierde kwartaal, een versnelling vergeleken met de 2,8 % groei in het derde kwartaal.