Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sterke Europese vraag naar Medjool dadel

De Europese vraag naar Medjool dadels is groot dit jaar en telers hebben onlangs gerapporteerd dat de vraag gemakkelijk de hoeveelheid geëxporteerde producten evenaart. Avi Dagul van Field Produce Marketing in Israël: "Vraag en prijzen zijn dit jaar beide zeer sterk. De Medjool dadel is een goed product om in te investeren dat haar telers winst brengt". De totale Israëlisch productie loopt op tot 23.000 ton. Er staan ongeveer 400.000 dadelbomen in Israël.



Field Produce Marketing verwacht een groei van ongeveer 15% in vergelijking met vorig jaar. Het bedrijf behoort tot de drie grootste dadeltelers in Israël en bezit twee pakhuizen om de dadels in te verwerken, verpakken en naar Europa te versturen. Dagul zegt: "Vorig jaar was er meer concurrentie op de markt en lagen de prijzen lager. Er is natuurlijk altijd concurrentie, maar dit jaar is de vraag zo sterk dat iedereen kon groeien". Dagul verklaart de sterke vraag door de kwaliteit van de Medjool dadels, die gezond zijn en vaker worden gegeten tijdens het ontbijt. Volgend jaar wil Field Produce Marketing de export vergroten naar 2.500 ton.



"Over de hele wereld zijn er 35.000 ton dadels beschikbaar voor de export", zegt Dagul. "Dit is niet veel, zeker niet nu de vraag naar dadels is gestegen. Daarom voorzie ik een goede toekomst voor de Medjool dadel".
Publicatiedatum: