Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rapport online foodmarket Verenigd Koninkrijk

Een rapport opgesteld door Promar international in opdracht van de Nederlandse ambassade in Londen laat zien welke kansen er liggen in de groeiende online food markt in het Verenigd Koninkrijk voor Nederlandse agro- en foodexporteurs en -ondernemers. Het zet ook enkele praktische zaken op een rijtje, waar ondernemers aan moeten denken als ze de sprong willen maken naar de snel veranderende detailhandel in het Verenigd Koninkrijk.

De online verkoop van voedingsmiddelen in het Verenigd Koninkrijk zit sterk in de lift. De verwachting is dat deze markt meer dan verdubbelt van 8,45 miljard euro in 2013 naar ruim 18 miljard euro in 2018. Deze groei komt voor een groot deel door het gemak dat online shoppen met zich meebrengt. Dit wordt door veel drukke huishoudens als een groot voordeel gezien. Maar er zijn ook andere factoren die meespelen, zoals de groei in nieuwe diensten als click & collect, meer gebruik van mobiele telefoons en tablets, en de mogelijkheid om kosten bij te houden en te vergelijken.

Het rapport is op te vragen bij lon-lnv@minbuza.nl of via www.hollanduktrade.com.


bron: Berichten Buitenland
Publicatiedatum: