Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Duitse retailers veroveren langzaam Nederland"

Steeds meer Duitse winkelketens zetten succesvolle stappen op Nederlandse bodem. Dit komt onder meer doordat ze voordelige producten kunnen aanbieden. Die strategie is mogelijk, omdat ze in eigen land vaak al flink uit de kluiten gewassen zijn.
Dat schetst managing director Frank Quix van Q&A Research Consultancy in het decembernummer van het vakblad RetailTrends.

"Zij zijn zo groot geworden omdat ze grote volumes in een hoge omloopsnelheid kunnen omzetten", aldus Quix. Nederlandse consumenten, die door de crisis scherp op hun budget letten, worden aangetrokken door ketens als Lidl, Aldi, TEDi en textielketen KiK, die een relatief goede kwaliteit tegen een zeer scherpe prijs kunnen leveren."

Bron: Retailtrends
Publicatiedatum: