Volgens Tony is de grootste uitdaging om de consument uit te leggen hoe je de peren eet. "Meestal zijn de peren stug op het moment van aankoop, dus we moeten de consument leren dat ze enkele dagen moeten rijpen voor ze ideaal zijn voor consumptie. Het uiterlijk van de peer en het gebrek aan kennis zijn de grootste 'bottlenecks', maar ik ben hoopvol gestemd dat de Nederlandse peer zal aanslaan bij de Chinese consument."
"De Chinese peer heeft geen smaak en bevat veel water. De Nederlandse peer is veel minder waterig, is zoeter en kan als snack worden geconsumeerd in plaats van alleen in de maaltijd", vergelijkt Tony. De prijs van de Nederlandse peer schat hij dan ook twee tot drie keer zo hoog in als de Chinese peer.
Deze week vertrokken de eerste peren vanuit Rotterdam naar Shanghai, Shandong en Guangdong. Vanuit de laatste provincie wordt de grootste vraag verwacht. Binnen een maand arriveren de peren in China, waar de importeurs het grootste deel in opslag houden en gefaseerd aan de supermarkten verkopen. Zodra de peren aanslaan, wordt de aanvoer opgeschaald.
"We exporteren tot april en hebben richting het Chinese nieuwjaar meer promoties en volumes in de planning. We staan nog maar aan het begin. Als de markt verbetert, zullen we snel meer volumes vragen", besluit Tony.
Voor meer informatie:
Dalice Qingdao Trading Co.,Ltd
T: +86 532 85971916/85971917
F: +86 532 85971918
M:+86 13705328003
tony@dalice.cn
www.dalice.cn