Colruyt: 181 miljoen nettowinst
De omzet van de Colruyt winkels in Belgiƫ en Luxemburg groeide met ongeveer 2% door uitbreiding van het winkelpark en volumegroei in bestaande winkels. De groei resulteerde in een stijging van het Belgische marktaandeel tot 26,36%. Dat is een verbetering van 0,2% ten opzichte van de eerste jaarhelft van het vorige boekjaar.
De OKay en Bio-Planet winkelformules realiseerden een omzetstijging van meer dan 10% door nieuwe winkelopeningen en een sterke instroom aan nieuwe klanten. De omzet van de Colruyt-winkels in Frankrijk groeide met meer dan 10% door continue investeringen in prijspositionering, door organische groei en door uitbreiding en modernisering van het winkelnetwerk. Het segment Dreamland en Dreambaby kende een uitstekende eerste jaarhelft met een omzettoename van meer dan 10%. Colruyt Group blijft investeren in E-commerce retail. De on-line activiteiten realiseerden over het eerste semester een mooie groei.