Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuw verslag van Rabobank:

Steeds meer diepvriesproducten online

Een nieuw rapport van de Rabobank laat zien dat Europese consumenten zich steeds meer zullen wenden tot online winkels en discounters als het gaat om diepvries-producten. 

De verkoop van diepvriesproducten in de gewone supermarkt zal niet sterk meer groeien. Nieuwe kanalen, zoals online supermarkten, discounters en 'herontdekte' gemakswinkels, zullen een steeds groter aandeel van de markt innemen. Vooral de online verkoop zal een grote groei meemaken met een geraamde stijging van 50%.

Er zijn echter een aantal belemmeringen die de groeiende verkoop van bevroren voeding in de weg staan. Zo zeggen veel consumenten dat ze diepvriesproducten niet handig vinden, ondanks dat veel diepvriesproducten verser zijn dan hun niet-bevroren equivalenten. 

Diepvriesproducten worden door het winkelend publiek vaak gezien als een lastiger product. Het moet snel na aankoop worden vervoerd. Vaak zijn er ook andere producten nodig in combinatie met het diepvriesproduct.

Online winkels lenen zich wel heel goed voor de verkoop van diepvriesproducten. Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk zijn de twee landen waarbij de omzetgroei van online voedingsmiddelen het grootst is. Er wordt verwacht dat de omzet nog zal verdubbelen voor 2016. 

Echter, de onlineshop leent zich voor het kopen van diepvriesproducten, zegt het rapport en als de groei in online boodschappen blijft, kan online bevroren voedsel verkoop een aanzienlijke groei zien. Het rapport meldt wel dat producenten diepvriesproducten goedkoper moeten maken voor consumenten.

Bron: agriland.ie
Publicatiedatum: