Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Opal® binnenkort ook in Duitsland en Oostenrijk

Op uitnodiging van fruit.select GmbH, merkeigenaar van de Opal® appel, kwamen 30 deelnemers uit 11 landen aan de Duitse Bodensee bijeen om hun ervaringen met het ziektetolerante appelras 'UEB 32642'uit te wisselen, een kruising uit 'Golden Delicious' en 'Topaz'.

Op het Europese continent is SanLucar het eerste bedrijf dat Opal® appelen in Duitsland en Oostenrijk op de markt brengt. Hannah Surtees, Marketing Director bij Univeg UK, presenteerde in haar voordracht waarom de eerste Opal® campagne zo succesvol was in Groot-Brittannië. "Alle belangrijke klanten binnen de Britse retailsector zijn ervan overtuigd dat Opal® zich van andere appelen onderscheidt en een echte verrijking van het appelassortiment is." Op het eerste moment associëren de consumenten de appel met een saaie, zachte en flauw smakende appel vanwege haar warme, goud/gele kleur. Eenmaal geproefd luidt het commentaar echter: knapperig, sappig, smakelijk en verfrissend, alles wat een appel zou moeten hebben. Voor seizoen 2014/15 zijn de doelen duidelijk gedefinieerd: meer consumenten bereiken via verschillende marketingkanalen.

"Ons doel voor de korte termijn is om met regionale productie zo snel mogelijk een oogsthoeveelheid van 1.000 ton van premium kwaliteit voor regionale consumenten te bereiken", aldus Robert Jarvis, projectmanager bij Univeg UK.
Publicatiedatum: