Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ierland: Drie trends in de aanloop naar Kerst

De nieuwste resultaten van het Kantar Worldpanel zijn bekend. Over een periode van 12 weken (voor 12 oktober 2014) is gekeken naar de wijze waarop supermarkten in Ierland gebruik maken van online winkelen en promotiecampagnes om hun marktaandeel te vergroten, met name in de aanloop naar kerst.

Een momentopname van de huidige marktaandelen laat zien dat Lidl en Aldi nog steeds goed presteren. Tezamen hebben zij 16,6% van de markt: een groei van 2% ten opzichte van vorig jaar. Tesco heeft het zwaar met een daling van 4,6%. Als het marktaandeel van Tesco blijft dalen, is het aannemelijk dat Musgrave de leidende positie overneemt. Despite Supervalu zag ook een daling in het marktaandeel, maar houdt desalniettemin een stabiele positie op de markt.

Drie trends vormen de markt in Ierland: 1. Lidl blijft imponeren met nieuwe initiatieven op het gebied van promotiecampagnes. Zo organiseert het vier markten in de aanloop naar Kerst, onder andere in Belfast en Dublin, waar de klanten diverse producten van de Lidl kunnen proberen en kopen. 2. Tesco en Supervalu daarentegen richten zich voornamelijk op de promotie van hun onlinewinkels. 3. Dunnes en andere supermarkten lanceerden een spaaractie om de consumenten te verleiden tot Kerst-aankopen.

Bron: igd.com

Publicatiedatum: