De bedrijfswinst steeg in 2013 met 18,2% naar £993,9 miljoen (€1,26 mld), terwijl de onderliggende bedrijfswinst met 5% groeide. De Asda inkomensmeter gaf aan dat het wekelijks besteedbare inkomen van zijn consumenten £1 hoger was dan vorig jaar. In deze uitdagende omstandigheden versterkte Asda zijn prijsstrategie met het "We operate for less" programma. De nettowinst van de retailer groeide aanzienlijk, met 29,8% tot £762,9 miljoen (€965,8 mln).
Asda opende in 2013 vijftien nieuwe winkels, waarmee de keten zijn winkeloppervlak met 43.477 vierkante meter uitbreidde. Onder de vestigingen waren zes supermarkten, vijf superstores, twee Asda Living winkels, een wooncentrum en een tankstation. De opening van het wooncentrum weerspiegelt de groei van de onlineactiviteiten, terwijl het nieuwe tankstation de vijfjarige strategie van Asda representeert.
In 2013 verscherpte Asda zijn focus op prijzen, ook in 2014 blijft dit een prioriteit. 2013 was het tweede jaar van Asda's Price Lock, dat naar andere categorieën producten werd uitgebreid. Ook de Asda Price Guarantee verzekerde de consumenten van de competitieve prijzen van de retailer ten opzichte van zijn concurrenten.