Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Zullen kinderen Disney-appelen gaan eten?
Hoewel appelen niets te maken hebben met de populaire film Frozen, zien marketeers van Disney het fruit als een goede mogelijkheid om kinderen gezonder te laten eten.
Disney probeert sinds 2006 kinderen gezonder te laten eten. Sinds die tijd zijn er meer dan 4,1 miljard porties groenten en fruit verkocht met het merk van Disney op de verpakking. De verkoop van deze groenten en fruit is verdrievoudigd in de afgelopen twee jaar.
Nu komt Disney met zakken appelen waarop een personage uit Frozen of Spider-man gedrukt staat. Maar waarom zouden winkeliers en consumenten dit kopen?
"Naast de speelgoedgang, houdt Frozen ook de versproductensectie fris en koel," meldt John T. King, vice-president van Disney Consumer Products, in een persbericht.
"De wereldwijde populariteit van onze verhalen en personages geeft Disney Consumer Products de kans om de producten uit te breiden en ouders meer voedselopties geven voor hun kinderen."
Afgelopen zomer werkte Disney samen met supermarkten van Albertson om de verkoop van gezonde producten te stimuleren. Dit gebeurde niet alleen via de verpakking, maar ook via muziek, activiteiten en het laten proeven van fruit en groenten.