Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"strategisch project los van perencrisis"

Nieuwe algemeen directeur en nieuw strategisch plan Veiling Haspengouw

Moeilijke tijden vragen om vereniging van krachten en dwingen om te veranderen. Veiling Haspengouw lanceerde daarom op 13 oktober haar actieplan STAM2020. Luc Bels, voorzitter van de Veiling en Filip Vanaken, de nieuwe algemeen directeur, trekken het project. Filip Vanaken is op 13 oktober in een speciaal bijeengeroepen bestuursvergadering officieel aangesteld als nieuwe algemeen directeur van Veiling Haspengouw.

Het zijn roerige tijden voor de veiling. In 2012 werd er verlies geboekt. Vorig jaar verloren ruim twintig mensen hun baan, maar wist de veiling wel weer winst te realiseren. Dit jaar vertrok onverwacht algemeen directeur Renaat Kuipers na een dienstverband van 23 jaar vanwege verschillen in de visie om de uitgestippelde strategie uit te voeren. Vervolgens werd Vanaken benoemd als algemeen directeur ad interim.

Samen met de aanstelling van Filip Vanaken werd maandag ook het project STAM2020 gelanceerd bij het personeel en de telers. Het is een strategisch project waar Veiling Haspengouw al sinds het voorjaar van 2014 aan werkt. De lancering staat dus los van de perencrisis en het vertrek van de vorige algemeen directeur.

Een ledenonderzoek dit voorjaar van Coopburo, de coöperatieve dienstverlener van Cera, lag aan de basis van STAM2020. De aandachtspunten uit die bevraging vormden de start van verschillende workshops onder begeleiding van Field Communication met de bestuurders, de directie en het management. Naast het benoemen van de kernwaarden, het formuleren van een nieuwe visie en missie werden de strategische keuzes voor de komende 5 jaar bepaald.

STAM2020 is een letterwoord van 4 krachtige begrippen die het toekomstproject van Veiling Haspengouw belichamen: Slagkracht, Teamkracht, Aandacht en Marktkracht. STAM2020 kreeg de slagzin "Samen voor een krachtige veiling", mee.

In een eerste fase geven zowel de leden als het personeel in de loop van november hun kijk op de gemaakte keuzes en worden die aangepast waar nodig. Rond de verdere invulling van de strategie gaan dan vanaf december gemengde werkgroepen (STAMteams) aan de slag van bestuurders, directie, telers en personeel. Eind van het jaar wordt meer bekend over de nieuwe strategie.

Voor meer info:
Bart Wijgaerts
bart.wijgaerts@veilinghaspengouw.be
Tel: +32(0)11 67 07 97
 +32 (0)473 82 26 68
Publicatiedatum: