Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bonduelle breidt assortiment uit

De sector voor diepvries groenten wordt gedomineerd door retailers en marktleider Bonduelle. Bonduelle bereikt 80% van de huishoudens in Frankrijk, maar besloot dat het tijd is voor een opleving van de sector. Emmanuelle Cousy, Marketing Director van Bonduelle Surgelé:het distributienetwerk is sinds de komst van de diepvriesproducten veranderd. Lage prijzen en thuisbezorgen zijn verdwenen, speciaalzaken en grotere winkels zijn stabiel, terwijl click and collect sterk groeit."

Diepvries groenten hebben geen last van concurrentie met verse groenten, omdat de consument de producten niet kan aanraken in het click and collect-concept. "Dit concept moet binnen 3 jaar 10% marktaandeel in de diepvriesgroenten hebben."

Om meer consumenten te bereiken volgt Bonduelle een nieuwe marketingstrategie: de schappen moeten simpeler. 100 winkels zijn al aangepast en in de komende maanden moeten nog 500 winkels volgens het nieuwe concept ingericht worden. Bonduelle heeft de consumenten in twee groepen verdeeld: consumenten gewend aan ready-to-eat (29% van de markt) en consumenten die rauwe producten kopen om te koken (7% van de markt). De producten worden gerangschikt naar deze groepen. Aan het begin de ready-to-eat producten en daarna de rauwe producten.

Voor het einde van het jaar volgt een assortimentsuitbreiding: soepgroenten. "Er is een potentieel voor dit type producten. "We bieden een gesneden groentemix aan die de consument naar wens kan koken en kruiden," vertelt Emmanuelle. Dit deel van de diepvriesgroenten is gemiddeld 30% meer winstgevend dan de andere delen van de sector.
Publicatiedatum: