Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Moeilijkste maanden voor Europa moeten nog komen"

Freshfel-meeting over gezondheid, afzet en rol van Europa

Tholen - Op 7 oktober vond de 'Freshfel Europe's Policy Meeting' plaats in Brussel. Ruim 80 aanwezigen kwamen samen om te luisteren naar de diverse onderwerpen met betrekking tot gezondheid, Europa en de rol van de AGF-sector. In de eerste sessie werd door Professor Olivier de Schutter gesproken over een gezonde levensstijl en een oproep om hier op internationaal niveau afspraken over te maken.

Joeri Van den Bergh, Insites Consulting
Joeri Van den Bergh van Insites Consulting sprak op een levendige manier over 'branding to generation Y'. Hij gaf aan dat het de bedoeling is dat je tegenwoordig dichtbij de jongere consument moet komen om ze te begrijpen en te beïnvloeden.

Klik hier voor de fotoreportage

Vincent Dolan, Total Produce
Vincent Dolan van Total Produce liet een filmpje zien ter waarschuwing van obesitas. Hij sprak ook over het initiatief 'Consumer Compass 2015' een initiatief van de sector en Freshfel waarbij dieper onderzoek wordt gedaan waarom consumenten minder AGF consumeren. Er wordt gezocht naar de onderliggende gedachten bij AGF, waarom consumenten wel of niet kiezen voor AGF en hoe ze de de boodschappen uit de AGF-sector interpreteren.



Jonathan Holslag

Na de pauze was er tijd om te spreken over Europa. Jonathan Holslag heeft een grote kennis over Aziatische landen. Hij schreef het boek: De kracht van het paradijs. Jonathan vertelde dat het hoog tijd is dat Europa zich gaat herposi-tioneren. "Het inkomen is Europa is namelijk nog nooit zo hard gedaald sinds de Tweede Wereldoorlog. We zijn nog lang niet aan het einde van de crisis-tunnel. Daarom moet er wat gebeuren in Europa. Volgens hem is het belangrijk dat we focussen op nieuwe markten, maar moeten we zeker niet te veel verwachten van China en India.

Philippe Binard, Freshfel
Philippe Binard van Freshfel presenteerde de activiteiten van Freshfel en de belangrijke data en trends over de export, promotie en consumptie. Een van zijn onderwerpen was 'Food&Plant Safety and quality'. Ook besprak hij de handelsmogelijkheden voor Europa. "Rusland is weggevallen als handelspartner en we zoeken nu alternatieven. De moeilijkste maanden voor Europa moeten nog komen, want de belangrijkste handelsmaanden met dit land zijn normaal gezien oktober tot april. Daarom moeten we ons snel focussen op nieuwe markten zoals Canada en de Verenigde Staten. Daarnaast is het ook belangrijk dat we de AGF-consumptie in Europa zelf stimuleren."

Van diverse sprekers volgen de komende dagen nog artikelen op AGF.nl