Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verenigd Koninkrijk: Liever groenten dan 'wonderkuren'

De meerderheid van de Britse consumenten staan wantrouwend tegenover de zogenaamde wondermiddelen die een gezonde levensstijl bevorderen. In plaats daarvan kiezen ze liever voor de traditionele gezonde voedingsmiddelen, zoals groenten en fruit. Dit blijkt uit een onderzoek van Canadean.

Zeven op de tien Britten geloven niet in productlabels die beweren een wonderkuur te zijn, bijvoorbeeld dat de producten zouden zorgen voor een boost voor het immuunsysteem of een verbetering van de darmgezondheid. 

Dit is ook terug te zien in verkoopcijfers. Minder dan 1 op de 20 Britse consumenten koopt op regelmatige basis dergelijke producten, zoals energierepen en vitaminewater.

"De markt voor gezonde voeding raakt steeds meer vervuld met relatief onbekende voeding en vitamines die gezondheidsvoordelen zouden bieden," zegt analist Thomas Delaney. "Consumenten hechten echter ook steeds meer waarde aan traceer-baarheid, natuurlijke producten en verantwoorde recepten." 

Uit het onderzoek van Canadean blijkt dat bijna acht op de tien consumenten gelooft dat de standaard groenten en fruit dezelfde voordelen bieden als extra supplementen. 

"Consumenten geloven dat de basisproducten beter zijn en richten zich liever op ingrediënten die ze kennen en vertrouwen", aldus Delaney. "Sommige consumenten hebben met moeite met de lange lijst vol synthetische ingrediënten, die gezondheidsvoordelen zouden bieden. Ze vrezen dat die producten ook 'slechte' chemische ingrediënten bevatten die de positieve effecten tegengaan." 

Canadean verwacht dat groenten-en fruitsappen goed zullen worden ontvangen door de consumenten die 'back to the roots' willen, een holistische benadering tegenover voeding en drank. 

"Deze sappen lijken goed alternatief voor verrijkte dranken zoals vitaminewater, omdat deze sappen niet alleen een natuurlijke manier bieden om gezonde voedingsstoffen binnen te krijgen, maar ook omdat ze aantrekkelijk worden verpakt en gepromoot," meldde Delaney. 

Bron: foodbev.com
Publicatiedatum: