Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Afzet grotendeels naar speciaalzaken

Boyer zoekt uitbreiding merk Philibon met kwaliteitsfruit en exoten



Claude Boyer en zijn vrouw introduceerden in 1968 het merk Philibon voor hun meloenen. In 1980 ging het echtpaar naar Martinique waar ze van start gingen met het aanbieden van de lokale Charentais meloenen op de Franse markt.


Joël en Jean-Marc Boyer, de zonen van oprichter Claude Boyer

"Inmiddels hebben we telers in zowel Martinique als Guadalupe die produceren tussen februari en april. Daarnaast werken we met telers in Senegal, Marokko en Spanje om jaarrond kwalitatief hoogwaardige meloenen aan te bieden onder de merken Philibon en Flamboyant", vertelt Jean-Marc Boyer.



Momenteel worden 60% van de meloenen onder het Philibon-merk verkocht op de Franse markt en wordt 40% geexporteerd. "We produceren een typische Charentais-meloen voor de Franse markt, zowel qua smaak als uiterlijk. Dit ras is erg gevoelig voor lang transport, daarom gaat alle export via luchtvracht", zegt Catherine Guitard.


De printer lasert het merk Philibon in de meloen

Niet alleen meloenen, maar ook kwalitatief hoogwaardig ander fruit en exoten vallen onder het Philibon-merk. "Onze producten zijn met name bedoeld voor de gespecialiseerde winkels in Frankrijk zoals Grand Frais en grote buitenlandse retailers zoals Marks & Spencer en Delhaize, die op zoek zijn naar kwaliteit en smaak."



Op dit moment maken de Charentais-meloenen 90% van het meloenenassortiment van Philibon uit, maar het bedrijf onderzoekt de mogelijkheden om het gamma uit te breiden met andere rassen, zoals Galia- en gele meloenen.



Volgens Jean-Marc zijn in het zomerseizoen de meloenen in Frankrijk erg populair. "In de winter zijn het meer 'specials'. Consumenten betalen hogere prijzen, maar weten dat ze een kwaliteitsproduct kopen. Wij streven ernaar om dezelfde kwaliteitsnormen jaarrond te onderhouden."


Mix pallet pruimen en Chasselas-tafeldruiven

In de toekomst wil het bedrijf haar assortiment ontwikkelen door te blijven zoeken naar kwaliteitsfruit en exoten, die onder het Philibon-label passen.



"We werken al met Kent-mango's uit Brazilië en Peru en Queen Victoria-ananas uit Réunion Island, dat zijn de beste die er wereldwijd te vinden zijn. Onze focus ligt op het vinden van goede rassen en goede partners jaarrond", besluit Jean Marc.


Afval wordt afgevoerd

Voor meer informatie:
Jean-Marc Boyer
Boyer
Tel: +33 607 372 682
jeanmarcboyer@philibon.com
philibon-moissac@wanadoo.fr
www.philibon.com

Publicatiedatum: