Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
fotoreportage Metro Cash&Carry Neuss

"Hoge doorloop versproducten in Metro Cash&Carry"

Tholen - Een Duitse retailer met een breed assortiment exoten, dressings en grootverpakkingen. Dat moet de Metro Cash&Carry zijn. Het is duidelijk dat het bedrijf zich richt op de grote afnemers en de gastronomie. Tijdens de Retail & Food Trend Tour vorige week werd het filiaal in Neuss bezocht.

Metro Cash & Carry maakt deel uit van de Metro Group, waaronder ook de winkels van Makro, Saturn en Mediamarkt vallen. De groep en is wereldwijd in meer dan dertig landen actief en is de vijfde grootste retailer ter wereld.

Bekijk de reportage hier.



Metro Cash & Carry viert dit jaar het 50-jarig jubileum. De keten richt zich op ondernemers, met name in de gastronomie en dienstverlening. Dat uit zich in een breed aanbod grootverpakkingen, vaak voor relatief iets lagere prijzen. Naast food kent het bedrijf ook een breed assortiment non-food, waaronder elektronica, bureau-artikelen en textiel, maar ook seizoensproducten als kerstdecoratie en tuinmeubelen.

De bezochte Metro Cash&Carry in Neuss werd in 2003 geopend en is met een oppervlakte van 16.000 m2 een van de grotere filialen. Het filiaal fungeert ook als test-filiaal voor technologische innovaties. Zo is er dit jaar een proef in werking gesteld waarmee klanten van een aantal producten kunnen zien waar hun vlees en vis afkomstig van is.



De inkoop van Metro Cash&Carry verloopt centraal en de winkels worden dagelijks beleverd vanuit Essen. In de AGF ziet het bedrijf een trend naar vers. "Diepvries was groot in de jaren 90. Nu stagneert die omzet. De trend gaat naar vers", vertelt Dörte Digel, filiaalleidster. Ook in convenience ziet het bedrijf groeimogelijkheden. De AGF-afdeling is niet opvallend groot. "Maar we verkopen dagelijks zo goed als leeg", vertelt AGF-afdelingsleider Dennis Cremer. "Die zekerheid op vers product en continuïteit moeten we onze klanten bieden." Opvallend is het ruime exoten-eiland, dat voor de AGF-afdeling staat. Verder is er een breed aanbod tomaten te vinden in zowel klein- als grootverpakking en is het schap dressings en kruiden ruim. Het bio-schap is beperkt: er is een basis-assortiment, maar verrassen, wat de Metro op de exoten-afdeiing wel doet, gebeurt hier niet.

Bekijk de reportage hier.

Publicatiedatum: