Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zeven Duitse supermarkten bezocht op tweede dag NRW Retail & Food Trend Tour

Tholen - De tweede dag van de NRW Retail & Food Trend Tour deed de naam eer aan. Onder leiding van Jochem Wolthuis en Peter Bungenberg bezochten de deelnemers maar liefst zeven supermarkten. 

Metro

Metro in Neuss-Norf. Veel aandacht voor de exoten. Op een apart eiland voor het AGF-gedeelte. 

De dag begon met een bezoek aan Metro in Neuss-Norf. De AGF-afdeling is van deze winkel geen speerpunt, maar verkoopt dagelijks wel nagenoeg leeg. Opvallend verder: het ontbreken van Nederlandse komkommers. De beschikbare productie was al geheel Spaans. 

REWE


Op het het hoofdkantoor van de REWE groep.


Bij binnenkomst direct een uitgebreid en verzorgd bio-schap. Dat stemt Hans van der Stok van Green Organics wel tevreden.

Bij REWE, dat daarna op het programma stond, vertelde category Stephan Weist op het hoofdkantoor in Keulen over de kansen en bedreigingen voor het bedrijf. Daarna werd de groep rondgeleid door een normale REWE, de best-presterende REWE van de regio en biologische supermarkt Temma.

Globus


Ruim opgezette AGF-afdeling: brede paden en verschillende eilanden.


Een deel van het aandeel tomaten. In deze schappen meer Belgisch dan Nederlands product, maar van beiden geen groot aandeel.

De volgende stop was Globus, waar Andre Zorzytski, assortimentsmanger AGF, alles vertelde over de opzet van de afdeling en de stappen die ze ook in kennis van het personeel willen zetten. Na een lunch met een van de kenmerkende producten van Globus maakte de groep nog een korte tussenstop bij twee Aldi's en, als verrassing van de dag: de Haribo-fabriekswinkel. Qua marketing en communicatie kan de sector daar zeker nog het een en ander van leren. 

 
Nog een laatste groepsfoto dan, bij Haribo!

Met het bezoek aan Haribo kwam de tour tot een einde. Voor sommige deelnemers betekende dit tijd om naar huis te gaan, andere maakten zich klaar voor de Get-Together aan de vooravond van het Obst & Gemuse Kongress, dat vandaag gehouden wordt in Dusseldorf. 

Volgende week uitgebreid verslag van de reis en de bezochte supermarkten.