Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Morrisons verwacht zwakke halfjaarcijfers

De laatste gepubliceerde cijfers van de supermarktketen WM Morrisons konden de markten niet imponeren vanwege de teleurstellende integratiepogingen met Ocado. Op papier beloofde deze fusie veel. Beide ketens vulden elkaar aan. Morrisons heeft een grote, behoorlijk trouwe klantengroep. Ocado heeft een uitstekende website en voedseltransportinfrastructuur, maar minder klanten. De natuurlijke opbouw van het klantenbestand van beide ketens verschilt, want Morrisons is vergelijkbaar met de Duitse Aldi. 

Morrisons stond in de frontlinie van de prijsoorlog tussen de 4 grootste ketens. De cijfers, bekend gemaakt op donderdag 11 september, moeten onder meer inzicht geven over de uitslag van deze prijzenoorlog.

Recent was de introductie van Dave Lewis als nieuwe CEO van Tesco – een maand eerder dan de bedoeling was – teleurstellend. De introductie viel samen met een winstwaarschuwing voor de grootste voedselretailer. Sinds deze aankondiging daalden de aandelen van Morrisons met minstens 8%. Deze terugval herinnert aan oktober 2005: het historisch dieptepunt van 160p. Zelfs geruchten over vertrek van de beurs hadden weinig invloed. Wanneer wordt het weer licht aan het eind van de tunnel?

Publicatiedatum: