Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verkoopautomaat met salades in hotel

Wanneer je vermoeid en veel te laat terugkomt in je hotel, is vaak de deprimerende en enige optie om nog iets te eten de snack-automaat naast de ijsmachine. Marriott neemt advies aan van haar klanten en experimenteert nu met een onverwachte twist in de lobby van het hotel: een salade-automaat.

"Consumenten zijn het gewend om geen vers voedsel uit een automaat te verwachten" zei Dave Henkes, vicepresident van het voedselindustrie onderzoeksbedrijf Technomic. "Er zal een natuurlijke tegenzin ontstaan."

Maar in Chicago, waar een week lang een test plaatsvond, waren de gasten wel bereid het een kans te geven, zei Katie Krum, directeur van de digitale marketing afdeling bij Marriott Hotels.

"De ommekeer is moeilijk wanneer je eerst hoort over dit concept," gaf Krum toe. "Maar, als je het ziet, vindt de wending wel degelijk plaats."

Wat de gasten zien, is geen gebruikelijke verkoopautomaat, maar een kiosk van kleurrijk gestapelde salades, dagelijks aangevoerd door de Chicago start-up 'Farmer's Fridge'. Het aanbod bestaat zelfs o.a. uit een 'Detox Salade' met biologische kool, quinoa, venkel, fruit en bonen geserveerd in een witte balsamico vinaigrette. Het bedrijf bestuurt al 11 andere kiosken in de regio van Chicago met een focus op lokale en biologische ingrediënten met een relatief nieuw SPE certificaat voor voedzame kwaliteit.

Het aanbod wordt 's ochtends vers bereid en de machines worden dagelijks om 10 uur in de ochtend uitgeladen en gevuld met nieuwe salades. De onverkochte items gaan naar een lokaal voedselmagazijn volgens de website van Farmer's Fridge.

Salades, ontbijt items en snacks kosten tussen de 3 en 12 dollar. Proteïne toevoegingen voor salades, zoals citroen-peper kip, kunnen apart worden gekocht in kiosk. De salade verkoopautomaat zal de komende 5 maanden worden uitgetest in de Chicago Marriott O'Hare met de hotelgasten.

Het experiment kan voordelen opleveren voor de verkoopautomaat industrie, die er moeite mee heeft om de verkoop van frisdrank en suikerachtige snacks te verminderen ten voordele van de nood van de consument, die steeds meer op zoek gaat naar verse, natuurlijke, gezonde en biologische voeding, zei Henkes.

"Gezonde voedselopties zijn een groeiende trend, vooral voor de zakenreiziger," zei hij. "Voedsel en drank is een belangrijke verschilmaker voor vele hotelketens en veel van hen besparen nu al op room service uren, mits veel inkomsten uit die categorie aan het verminderen zijn," zei hij.

Maar bij Marriott gaat de room service nog niet verdwijnen. "Het is helemaal geen vervanging van de room service, maar eerder een toevoeging," zei Krum.

Bron: cnbc.com
Publicatiedatum: